رواية ادمنت الحب بجانبها كاملة جميع الفصول بقلم جاسمين محمد

رواية ادمنت الحب بجانبها كاملة جميع الفصول بقلم جاسمين محمد


رواية ادمنت الحب بجانبها كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ناديه محمود رواية ادمنت الحب بجانبها كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية ادمنت الحب بجانبها كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية ادمنت الحب بجانبها كاملة جميع الفصول

رواية ادمنت الحب بجانبها بقلم جاسمين محمد

رواية ادمنت الحب بجانبها كاملة جميع الفصول

_يا عسكري يا عسكري ياحضرت الظابطططططط الحقونييي 
=في اي يابت انتي 
_هو انت عسكري 
=اه مش شايفه لبسي ولا اي يلا مالك 
_الحقونييي الحقونييي 
=في اي يابت انتي اخلصي مش فاضيلك 
_حتي انت بتزعقلي هي دي اللي الحكومه في خدمت الشعب 
يابلد يالهوووي يالهوووي 
مسكها من كتفها كانه ماسك فا&ر: بت انتي مش ناقصه جنان مش يبقا انتي والشغل فلو في حاجه هقدر اساعدك فيها قولي مافيش يلا شوفي اهلك فين وروحي والا امسكك واروح اسج&نك في الس&جن يلا من هنا 
_الحقننيييي يا وزير  الحقني يا مامؤررر الحقونييي ياناس عايز يحبسني عشان بستنجد بيهم اكمني بنت وضعيفه و مكسوره الجناح 
=بت انتي شكلك مش ناوي علي خير تعالي معايا بقا ومسكها وشدها وراح بيها علي القسم 
_سيبني يلا سيبني 
بصوت عالي وعصبي_في اي اي الصوت العالي ده يابه&يم منك ليه 
بخوف=معلش يافارس باشاا بس معرفش مين البلوه دي 
فارس بعصبي: كيف في اي هتهالي علي مكتبي 
=حاضر ياباشااا 
فارس دخل مكتبه والعسكري راح يجيب البنت من السجن 
_يلا تعالي معايا يابت انتي 
=لا انا خايفه منك انت باين عليك شرير وممكن تغتص&بني يالهووي الحقونيييي
_انتي اتجننتي ولا اي يابت انتي والله مش عارف اهلك سيبينك ليه كدا انتي عايزه مستشفي المجانين 
=مالكش فيه يلا طلعني من هناااااا 
_حاضر هطلعك بس علي العباسيه تعالي معايا عشان تقابلي صقر باشااا وشدها من ايدها وراح بيها علي المكتب عند صقر
العسكري: اهي ياصقر باشااا 
صقر: اسمك اي يابت انتي 
وهي واقفه متنحه وبصاله وسرحانه فيه: ها انت بتكلم مين يخربيتك اي الجمال ده كله 
صقر بشده: بكلم امي اخلصي انطقي يابت اسمك اي 
بعياط طفولي: ااااااه حتي انت بتزعقلي يخساره يابلد اااااه 
صقر:بت انتي مش ناقصه جنان اخلصي اسمك اي وعايزه اي 
_اسمي والله جمالك نساني 
صقر: وحيات امك هتستعبطي ولا اي يابت انتي هتقولي والا والله هسجنك وشوفي مين هيطلعك ياروح امك وابقا افتكريه اسمك مع المجرمين جو 
=مجرمين يالهوووي لا خلاص ياباشااا والنبي اسمي حور 
صقر: ايو كدا احكي في اي حصل يلا اخلصي 
حور: اسرقت ياباشاا سرقني ابن الايه ومش عارفه اعملو اي وسرق قلبي من اول نظره وقعدت تغني 
صقر: انتي اجننتي ياعسكري خدها حطها فين السجن عشان تتربي وتغني براحتها 
حور: يالهووي خلاص والنبي سماح 
صقر بعصبيه: اخلصي احكي طيب يلا 
حور: في واحد سرق شنطتي ومش عارف هرب فين 
صقر: تمام هتطلعي بر مع العسكري وياخد اقولك وهنجبلك كل حاجاتك 
حور: وياريت تجيب قلبي اللي سرقته ورقم تلفونك 
صقر بعصبيه: متظبطي يابت انتي انتي شاربه اي ولا اهلك سيبنك ليه كدا 
حور : اسفه ياباشا بعد اذنك 
صقر  : غوري يلا 
حور طلعت قالت اقوالها للعسكري وكتبها ومضت عليها ومشت واول مطلعت مشت شوي بعيد وقعدت تتلفت حوليها اطلعو يلا 
الشخــــــــــــصيات 
صقر: اكبر ظابط في الصعيد عصبي جدا والكل بيخاف منه عندو جسم رياضي اي بطل وبشرته قمحويه وشعرو اسود وعيونه رصاصه وطويل وعندو 30سنه ومن الاخر حكايه 
نجمة... عندها 20سنه بتدرس في كليه اداب مجنونه شوي او شويتين ههه عيونها سود جسمها بظبوط ومش طويله اووي المهم قمر 
صقر بعصبيه: متظبطي يابت انتي انتي شاربه اي ولا اهلك سيبنك ليه كدا 
حور بحزن: اسفه ياشا بعد اذنك 
صقر : غوري يلا 
حور طلعت قالت اقواله لـ لعسكري وكتبها ومضت عليها ومشت واول مطلعت مشت شوي بعيد وقعدت تتلفت حوليها 
_اطلعو يلا 
فاطمه: ها عملتي اي يامجنونه احكي 
احمد: يارب كان سجنك عشان تستاهلي 
خديجه: بس انتو الاتنين احكي يانجمة
نجمة: الواد الظابط مزز يالهوووي ياماااااا لو تيجي تشوف عريس بنتك وقعدت في الارض 
احمد: لحق يبقا عريس بنتها وهو هيبص لوحدها مجنونه زيك ده لو عرف اللي انتي عملتيه مش بعيدها يلبسك الاحمر 
نجمة : اتلم عشان مخليش وشك شوار دلوقتي ها اتلم وانت عارفني وعملت اي يعني قولتلو اني اسمي حور بدل نجمة عشان خوفت شوي وعملت نفسي اني اسرقت عشان اروح اشوف الظابط الجديد مز ولا لا عشان هتجوزه بس ودي حاجه قليله بالنسبه لعقلي 
فاطمه: حصل حصل وربنا انتي المفروض يودوكي مستشفي المجانين 
نجمة: اتلمي طيب عشان مودكيش انتي 
خديجه: بجد يانجمه فكك من فكره عايزه اتجوز ظابط ده عشان سمعت انه عصبي وشديد في معاملته والكل اللي في القسم بيخافو منه 
نجمة : وانا بحب الشخصي دي وعايزه اتجوز اصلا ظابط عشان حابه الشاب اللي يكون ليه كيان كدا والكل بيخاف منه مش واحد فافي بتاع بابا وماما وبتاع محن وبصت لـ احمد
احمد... بتبصيلي ليه كدا نتلم عشان مخلكيش تلحقي تشوفيه تاني وعارفه انتي لو خدتيه وربنا هبقا فرحان عارفه ليه 
نجمة... بتعجب ليه 
احمد... عشان الوحيد اللي هيقدر عليكي ويلمك عشان انتي عايزه تتلمي ياجعفر انتي 
نجمة وهي بتبصلو بنص عينه.... محدش يقدر يعملها حتي لو مين 
فاطمه... علي فكره هتتعبي نفسك علي الفاضي وهضيعي مستقبلك فكك منه 
نجمة... مش هفكني وهوريكم ان ما بقيت حرام صقر باشاا مبقاش انا نجمة
خديجه... اسمعي كلامهم يانجمة وفكك وخلي بالك من تعليمك وشيلي فكرت انك عايزه تتجوزي ظابط دي 
نجمة... انا قولت هتجوز ظابط يعني هتجوز وهتجوز صقر كمان وبس بقا يلا نروح عشان ننام 
احمد وفاطمه بصوا  لبعض و بصوا لـ خديجه ومع بعض يلا نروح 
♕تاني يوم♕
نجمة صحت من النوم غيرت البس وصلت وبصوت عالي قومييي ياغيبوبه منك ليها 
فاطمه.... في اي يانيله سيبينا نايمين 
خديجه.... في اي حراميي
نجمة  بضحك.... ههههه قومو الساعه سبع في محاضره الساعه 8 ياهبله  منك  ليها 
فاطمه.... روحي انتي احضريها وابقا اكتبيها 
نجمة.... قومي ياخديجه معايا طيب 
خديجه..... حاضر هقوم البس اهو بس روحي جهزي فطار 
نجمة.... اممم حاضر يلا 
نجمة راحت تجهز الفطار
♕عند صقر ♕صحي من النوم علي المنبه قام قفله وبيبص لاقي تلفونه بيرن 
صقر.... الو 
مياده.... صباح الخير يابيبي 
صقر بعصبيه... قولت كذا مره مش بحب السهوكه دي اتلمي وتكلمي عدل اي بيبي دي انا اسمي صقر باشااا
مياده.... بخوف اسفه ياصقر معلش مش هقولها تاني 
صقر.... ايو كدا شاطرها المهم عامله ايه 
مياده..... تمام انت عامل ايه 
صقر.... الحمدلله بخير في حاجه عشان رنيتي 
مياده..... هو مش المفروض ان انا هبقا خطيبتك كل يوم فارن براحتي ولا لازم يبقا في سبب 
صقر.... لا عادي مش قصدي بس انا مش بحب شغل المخطوبين والاطفالي ده يعني للام ترني وفي حاجه للأم مافيش يعني مش كل شوي ترني وانتي عارفه ان لو تلفوني رن واللي رن عشان حاجه تافها اي بيحصله 
مياده بعصبيه.... صقر سلام ومش هرن ابدا وقفلت في وشه السكه 
صقر اتعصب راح رانن تاني 
مياده.... نعم بترن ليه 
صقر.... وديني لو عملتيها تاني وقفلتي في وشي السكه معارفه هيحصل اي انتي سامعه 
مياده بخوف.... سامعه سامعه 
صقر... شاطره سلام
مياده.... سلام 
صقر قفل معاها وقام دخل الحمام 
_كنتي بتكلمي صقر ولا اي 
مياده بخوف وجرت في حضنها.... اه ياداده بس هو بيعاملني بعصبيه وبيزعقلي دايما مش عارفه ليه 
زينب... معلش اكيد في حاجه وكمان مانتي عارفه صقر كدا دايما ده انا عايشه معاهم اديلي يجي 25سنه مشوفتش فهد ده بيضحك غير من عشر سنين 
مياده.... نفسي افهم ليه كدا 
زينب... معرفش والله يابنتي المهم متزعليش ياقمر واضحكي كدا وان شاء الله هيتغير 
مياده... يارب يارب 
زينب.... يلا بقا نفطر خالتك صافي عماله تنادم عليكي 
مياده... حاضر يلا 
مياده نزلت تحت هي وزينب وكانو قاعدين بيفطرو
مياده.. صباح الخير 
وليد.. صباح الورد ياحبيبتي اقعدي افطري 
صافي... اقعدي ياروحي 
مياده بحزن... ماليش نفس هطلع اقعد شوي في الجنينه لحد ما سليم يصح واروح معا الجامعه 
وليد... ماشي روحي ياحبيبتي 
صافي... بس 
وليد بصلها انها تسكت.. روحي ويازينب اعمليلها قهوه تشربها وطلعهولها الجنينه 
زينب.. حاضر ياوليد بيه 
صافي بعد مياده مطلعت... ليه وافقت تطلع من غير فطار
وليد...الاستاذ صقر ابنك متخانق ومزعلها باين عليها انا مش عارف اعمل اي للواد ده انا هرن عليها واشوف اخرتها معا مش كل يوم يزعلها 
صافي... اهد بس ياوليد 
وليد... اسكتي انتي خالص بقا ومسك التلفون يرن علي صقر 
عند نجمة في الجامعه... هي هي هي هي هي مافيش محاضره كدا اقدر اروح اشوفه 
خديجه... تشوفي مين 
نجمة... الظبوطه يابت يلا نروح 
خديجه... انتي اتجننتي يانجمة صح ظبوطه مين 
نجمة... صقر بصي انا من اول مشوفته ومش هسيبه يعني مش هسيبه 
خديجه... هو كيس شبسي مش هسيبه يلا نروح ننام او نذاكر حاجه 
نجمة بطفوله وهي بتخبط في الارض برجلها... نروح بسرعه نشوف ونروح والنبي والنبي
خديجه... يوه طيب لو شافنا هنقوله اي 
نجمة... هنقوله جينا نشوف لقيت اللي اتسرق مني ولا لا 
خديجه... هو اي اللي اتسرق منك بقا ياختي 
نجمة حطت ايدها علي قلبها.... قلبي قلبي اللي اتسرق اه ياقلبي 
خديجه.. بطلي جنان بقا واخلصي يلا نروح عشان نروح 
نجمة بفرح... هاهاها يلا بسرعه ومسكت خديجه ومشت 
عند صقر... انت حيو&ان ازاي تعمل في اختك كدا يازبا&له انت وضربه بالكف علي وشه 
_اانا اسف والله ياباشاا غلطه والله مكنتش في وعي لم جيت عندها 
صقر... وحيات امك وانا اخليك في وعيك دلوقتي 
_صقر باشاا والدك برين 
صقر... حاضر خد المجرم ده لحد مخلص 
=حاضر ياباشااا 
صقر... الو ايو
وليد... ممكن افهم هتعقل ايمتا وتعامل بنت عمتك كويس 
صقر... بص بقا انت مش تعمل فيها الخال الكويس الطيب  علي حسابي انا مش عايزه اتجوزه اي اتجوز واحدها عندها19سنه ليه هتجوز طفله وربيها عايز تكسب ثواب وتحافظ علي بنت اختك شوفلها حد غيري 
وليد... انا قولت هتتجوزها يعني هتتجوزها انت سامع 
صقر.. متعصبنيش ياوليد باشاا وانت عارفه لو حلفت اني مش هتجوزها وانا لو حلفت مستحيل ترجعني في كلمتي وانت عارف صقر الشامي 
وليد...متنساش ان انا اللي ربيت صقر الشامي واكتر منه لاني انا ابوه 
صقر... وقتك خلص معايا وبيبص لاقي خيال حد واقف بيسمعهو  
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
وليد... انا قولت هتتجوزها يعني هتتجوزها انت سامع 
صقر.. متعصبنيش ياوليد باشاا وانت عارفه لو حلفت اني مش هتجوزها وانا لو حلفت مستحيل ترجعني في كلمتي وانت عارف صقر الشامي 
وليد...متنساش ان انا اللي ربيت صقر الشامي واكتر منه لاني انا ابوه 
صقر... وقتك خلص معايا وبيبص لاقي خيال حد واقف بيسمعهو طيب سلام سلام 
وسحب صقر عند الباب براحه وراح فاتح الباب بسرعه راحت نجمة واقعه في الارض 
نجمة وهي في الارض بتبص لفوق علي شكل صقر لقته رافع حاجبه ومكشر خافت 
نجمة بتمثيل... اااااه اااه يارجلي الحقوني رجلي اتكسرت ااه 
الكل اتلم وجه علي صوتها العالي وخديجه كانت بره اول مسمعتها دخلت تجري عليها 
خديجه... نجمة نجمة مالها رجلك اقفي فيكي اي اي حصل 
صقر.. اي ده هو اسمك نجمة كمان مش حور 
نجمة خبط ايدها علي دماغه وبصوت واطي وهي بنبص لخديجه وخديجه بتبصلها... هيموتني ياختييييي 
خديجه بتوتر... اصل هي اسمها الحقيقي نجمة واوقات بنقولها حور عشان كدا ممكن قالتلك حور عادي 
صقر... لا والله طيب اخلصي قومي وبطلي تمثيل 
نجمة... اقوم كيف انت اهبل وحطت ايدها علي بوقها من الصدمه 
صقر بعصبيه... مين ده اللي اهبل يابت انتي انتي شكل يومك مش هيعدي اخلصي قومي 
نجمة بخوف من عصبيته وصوته قامت.. مش قصدي والله 
صقر... مش قصدك تشتميني انا هعلمك الادب ياعسكري ياعسكري 
.. ايو ياصقر باشااا 
صقر.. خد البت دي حطها في السجن حبس انفرادي 
خديجه.. زي بعضو ياباشاا حقك عليا هي متقدش 
صقر.. لو سمعت نفسك انتي التانيه هحبسك معاها اسمتي خالص يلا ياعسكري 
نجمة.. مبراحه علينا انت عمال تزعق ليه كدا ده كله عشان قولت ياهبل 
صقر عيونه حمرت من العصبيه.. لو مسكتيش انا ممكن اعمل حاجه تندمك العمر كله انتي سامعه اخلص خدها من قدامي 
خديجه.. ياصقر باشاا معلش سامحه 
صقر بعصبيه... انت يازفت خد البت دي ارميها بر اخلص 
.. حاضر ياباشاا ومسك خديجه وشدها 
خديجه.. ياصقر باشاا ارجوك طلعها هي ممكن تموت لوحدها في العتمها هي عندها فوبيا من الضلمه  
..صقر دخل مكتبه وقعد علي الكرسي وراح مطلع سجاره وولعها وعيونه حمر ومتعصب علي الاخر وبيبص لاقي التلفون بيرن 
صقر.. الو 
.. عايزك في مكتبي ياصقر ضروري
صقر.. حاضر يافندم جي اهو مسافه الطريق 
.. تمام سلام 
صقر طلع ركب العربي ومشي 
خديجه روح الشقه 
فاطمه شافتها بتعيط جرت عليها هي واحمد 
فاطمه... مالك فيكي اي وفين نجمة 
خديجه بعياط... ن ج م ة اععععععععع
احمد... خديجه اهدي وفهمينا نجمة فين واي حصل 
خديجه بعياط.... نجمة الظابط حبسها 
احمد وفاطمه مع بعض.. انتي بتقولي اي وحصل كيف ده 
خديجه... نجمة شتمته وقالتلو ياهبل غصب عنها راح حبسها لوحدها في الضلمه 
فاطمه... تستاهل عشان لسانها طويل مش راضي تتلم شوي 
خديجه.. حرام عليكي دي صحبتك ومتنسيش انها عندها فوبيا من الضلمه يعني ممكن تموت 
احمد... اه فعلا نجمة عندها فوبيا طيب هنعمل اي دلوقتي 
خديجه.. مش عارفه والظابط اتحايله موافقش يسيبها ومتعصب جدا 
احمد... طيب انا عمي بيشتغل في الشرطه ارن عليه يمكن يعرف يساعدنا 
خديجه.. ياريت رن بسرعه 
احمد... حاضر حاضر ومسك الفون ورن علي عمه 
احمد.. الو عمي كنت عايز منك خدمه بسرعه 
.. في اي قول 
احمد.. واحدها صحبتي في الجامعه حصل معاها...... 
.. امم طيب مين اللي حبسها 
احمد.. واحد اسمو صقر المنشاوي 
.. يعني ملقتش غير صقر وتعمل معا كدا حاول اشوف اعرف اتصرف معا ولا لا
احمد بيائس.. ماشي ابقا عرفني عملت اي 
.. حاضر سلام 
احمد... سلام 
خديجه.. ها عملت اي يا احمد
احمد... قالي احاول اتصرف باين صقر ده صعب جدا 
فاطمه.. طيب هنعمل اي دلوقتي 
خديجه... انا هروح تاني احاول اتكلم معا ممكن يكون جه دلوقتي 
فاطمه.. هتعملي اي اذا كان عمو قال هيحاول 
خديجه.. مش عارفه بس مينفعش نسيبها كدا دي ممكن تموت 
احمد.. تعالي اروح انا وانتي ونشوف هنعرف نتكلم معا ولا لا 
خديجه... يلا بسرعه 
فاطمه.. استنو خدوني معاكم 
خديجه واحمد وفاطمه راحه علي القسم ولاقي عسكري واقف 
خديجه.. لو سمحت صقر باشاا جه 
.. لا لسه مجاش 
خديجه.. هنعمل اي دلوقتي 
احمد.. مش عارف طيب ااستني واخد العسكري وراح بيه علي جمب 
فاطمه.. احمد رايح فين 
خديجه.. معرفش 
احمد حط ايدو في جيبه وطلع فلوس وبصوت واطي للعسكري.. خد دول ودخلنا نشوف البنت اللي صقر لسه حابسها دلوقتي 
العسكري.. عارف لو في حد غير صقر كنت قبلت بس ده لو قبلت ممكن ينهي حياتي لا مقدرش اساعدك 
احمد.. متخافش 
العسكري.. لا وبيبص لاقي صقر جي راح جري وقف مكانه   
خديجه بتبص لاقت صقر جرت عليه 
خديجه.. صقر باشااا ارجوك خلينا نشوف نجمه ارجوك
صقر بصلها وسابها ومشي 
خديجة... نجمه لو حصلها حاجه انا مش هسكت عشان هي فعلا عندها فوبي من العتمه والمكان المقفول 
صقر كان ماشي ووقف.. تمام تعالي شوفيها وطلعي بسرعه 
خديجه فرحت وجت تجري هي وفاطمه واحمد.. تمام ماشي 
صقر.. واحد بس فيكم اللي هيشوفها 
هم التلاته بص لبعض خديجه... انا هدخل اطمن عليها وابقا اطمنكم 
احمد.. تمام روحي 
صقر... تعالي ورايه واخدها ودخل خلا العسكري اخدها يوديها عند نجمة 
العسكري.. خمس دقايق وتطلعي انا هقفلك بر اهو وفتح الباب
خديجه... حاضر وفتحت الباب ودخلت 
خديجه اول مدخلت نجمه نجمه وبتبص جمبها وراحت مصوت  
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
وقفنا البارت التالت عند صقر لم خلي العسكري ياخد خديجه يوديها تشوف نجمه 
خديجه.. دخلت بتبص لاقت مافيش حد في الاوضه بس في دم في الارض راحت مصوتها اععععععععععع 
العسكري سمعها دخل جري.. في اي وبيبص لاقي الدم ونجمه مش موجوده هي راحت فين 
خديجه... انت بتسالني انا عملتو فيها اي والله لبلغ عنكم وواديكم في ستين داهيه وراحت سابته وطلعت جري علي بر راحت 
احمد وفاطمه شافوها طالعه تجري وبتعيط جرو عليها 
احمد.. في اي نجمه فيها حاجه 
خديجه بعياط.. معرفش معرفش وبتبص لاقي صقر طالع من المكتب بتاعه جرت عليه وبصوت عالي فين نجمه ياصقر باشاا 
صقر.. انتي اتجننتي وانا اي عرفني 
خديجه.. لا والله لم انت متعرفش امال مين يعرف نجمه فين ولا هروح ابلغ انك مو&ت صحبتي 
صقر بعصبيه.. وطي صوتك وانتي بتتكلمي معايا انتي متعرفيش انا مين وانا مش بخاف من حد يعني لو مو$تها كنت قولت مو$تها ياعسكري ياعسكري 
العسكري جه جري.. نعم ياصقر باشاا 
صقر بصوت عالي... عايز اعرف راحت فين وانتو يابهايم واقفين الاربع وعشرين ساعه يعني اغيب ساعه اجي الاقي كدا شكلكم كلكم هتترفضه النهارده 
العسكري بخوف... والله ياباشاا احنا واقفين من بدري وانا كل ربع عشر دقايق زي محضرتك طلبت مني بروح ابص عليها ومن عشر دقايق كانت موجوده وقاعدها في الاوضه وكمان دخلت ليها كشاف زي مقولت عشان بتخاف من الضلمه 
خديجه بصت لصقر
صقر... خلاص خلاص مدام كانت موجوده اتلفت عليها وشوفها فين اكيد مبعدتش ولسه بيتكلم بيبص لاقي عسكري داخل من الباب وماسك نجمه ومقلبش ايدها 
.. ياباشااا ياصقر باشااا لقيت البت دي هربانه من ورها القسم 
نجمه بصت علي وش صقر لاقته قالب وشه ومتعصب خافت بس حاولت متبينش خوفها قدامه 
نجمه.. وفيها اي يعني مدام حبسيني وانا مش عملت حاجه وقال بيقوله الحكومة في خدمت الشعب دانتو طلعتو بتكفرو الشعب اي الحكومه الظالمه دي
خديجه واحمد وفاطمه جرو علي نجمه وخديجه حضنتها 
خديجه بصوت واطي.. اسكتي خالص خلينا نطلع من هنا بطلي لسانك ده 
نجمه... لا مش هسكت عشان انا مش بسكت علي الظلم ده 
صقر سابها تتكلم وشاور للعسكري يجبله كرسي وحطه وقعد 
صقر... بطلتي ليه متكملي كلامك يام لسان ونص انتي 
نجمه بتوتر من قعدت صقر.. ها حاضر هكمل ياخوي هخاف من اي بس بطل تبصلي بعينك دي عشان بتوتر 
صقر ببتسامه.. لا والله انتي عارفه انك بقا عندك تهمتين كدا
نجمه... وحيات طنط وده كيف بقا كنت قتل*ت ليك قت*يل ولا سر*قت بنك 
صقر... ليه هو اللي لازم يبقا عندو تهمها يكون سرق او قتل 
نجمه... ها لا بس عملت اي 
صقر.. اول تهمه انك حاولتي تتجساسي علي ظابط حكومه 
نجمه.. انا متثنطتش عليك انا كنت معدي بالصدفه صح ياخديجه وبصلت لخديجه وغمزتلها 
خديجه... اه اه صح 
صقر شافها وهي بتغمزلها ماشي بس ابقا اغمزي عدل المهم التهمه التانيه انك هربتي من السجن ودي تهمه كبيره اووي 
نجمه... وه وه مقعدني لوحدي ساعه وفي الضلمه وعايزني اعمل اي اغني وارقص 
احمد بصوت واطي لفاطمه.. قولي للمصيبه دي تلم لسانها شوي 
فاطمه... هي دي حد بيعرف يسكتها اتكلم انت معاها 
احمد... نجمه اتلمي 
نجمه... اسكت انت 
صقر... خلصتو كلام وانتي اهلك فين لم سيبينك كدا ومش مربينك ولا اهلك التانين كدا لسانهم طويل زيك 
نجمه عينها دمعت وبحزن... شكرا ياحضرت الظابط 
صقر ببرود... العفو ياعسكري طلعهم وسيبهم يمشي بس لو شوفتك تاني بتصرف جنان مافيش حد هيعرف يساعدك ابدا انتي سامعه يلا امشي 
نجمه بحزن... تمام وانا مش هقرب نحيتك تاني سلام عليكم 
صقر سابها ومردش عليها ودخل المكتب 
خديجه طبطبت علي نجمه.. متزعليش فكك ويلا نروح عشان ترتاحي 
نجمه ببتسامه.... حاضر 
خديجه وفاطمه ونجمه واحمد روحو 
خديجه... نجمه هو انتي كان في دم مكان مكنتي محبوسه في الاوضه انتي اتعورتي ولا اي 
نجمه... اه رجلي اتهورت 
خديجه بخوف... فين وريني ومقولتيش ليه وبتبص لاقت رجلها متعوره حرام عليكي كل ده جرح وساكته فاطمه هاتي علبه الاسعافات بسرعه 
نجمه... الجرح ده ميجيش جمب الجرح اللي في قلبي اللي كل فتره بيزيد حاجه عشان احسن بوجع الجرح الصغير ده 
خديجه... نجمه متزعليش وفكك مانتي دايما بتفكي 
نجمه... فعلا دايما بفكك هي جت علي دي المهم يلا ننام 
خديجه... طيب يلا وانا عملتلك الجرح بتاعك وربطه يلا ننام 
فاطمه... تصبحو علي خير 
نجمه... وانتي من اهلك وطفت النور وكلهم نامه وهي فضلت تعيط بصوت واطي يارب خدني بقا كفايه تعبت تعبت من عيشتي دي وفضلت تعيط لحد ما نامت 
الصبح في الجامعه 
نجمه وخديجه ماشين 
خديجه... عينك حمره ليه كدا منمتيش حلو صح امبارح 
نجمه.. فكك يلا نروح المحاضره وماشي وراحت اتخبطت في حد نجمه اااااه مش تفتح 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
وقفنا في البارت اللي فات عند نجمه وهي ماشيه هي وخديجه في الجامعه وحد خبط فيها 
نجمه بتبص تشوف مين خبطها... مش تفتحي ياحجه انتي 
_البنت بخوف انا اسفه والله مش كان قصدي حقك عليا وجت البنت تمشي نجمه بتبص لاقت ولدين وبنت واقفين بيضحك
نجمه مسكت ايد البنت... مالك فيكي اي احكي 
_مافيش حاجه انا اسفه والله 
نجمه.. اسمك اي طيب ومتخافيش خايفه من اي 
_مش خايفه من حاجه واسمي روح 
نجمه مدت ايدها تسلم عليها.. اتشرفت بيكي ياروح وانا اسمي نجمه 
روح.. اتشرفت بيكي بعد اذنك. 
نجمه.. هم اللي هناك دول عملولك اي 
روح بتوتر.. ها لا معملوش حاجه
نجمه... متحافيش احقي واجبلك حقك 
خديجه  .. نجمه فكك مدام مش راضيه تحكي المحاضره 
نجمه... استني بس في اي 
روح.. عملين يضحك علي لبسي وبيتريقه عليا 
نجمه... لبسك كويس بنوته لابسه خمار ودرس هو في احل من كدا احسن من ام شعر و الديق اللي هي لبسه تعالي معايا وشدت البنت وراحت عندهم 
وراحت وقفت وربعيت ايدها... ممكن افهم بتضحكه عليا اي عشان اضحك معاكم 
شاب من الولاد.. وانتي مالك يانجمه امشي من هنا 
نجمه.. مالي كيف بس يعني اشوفكم بتضحكو ومتضحكش معاعكم طيب ده يبقا ميصحش 
_البنت نجمه روحي شوفي محاضراتك عشان تطلعي الأول زي كل سنه 
نجمه... هروح دلوقتي حاضر بس قبل مروح لو متلمتوش انتو التالته وبطلتو تدايقه اي حد والله لزعلكم وانتو عارفين نجمه كويس في الجامعه انتو سامعين 
_نجمه انتي مش عشان في ناس بتخاف منك هنا في الجامعه يبقا احنا نخاف 
نجمه  .. انا قولت وحظرت براحتكم انتو بقا وراحت سابتهم ومشت وروح مشت ورها هي وخديجه 
روح... شكرا ليكي ممكن نبقا صحاب 
نجمه ببتسامه.. ينفع ياقمر مينغعش ليه بصي خدي رقمي اهو لو حصل حاجه رني عليا يلا هتعوزي حاجه اروح محاضرتي 
روح... لا شكرا روحي ربنا يوفقك 
نجمه... يارب 
خديجه... يلا يانجمه 
نجمه... يلا سلام 
♕عند صقر♕
صقر... نعم في اي 
مياده... انت بتكلمني ليه كدا لو مش حابب نفضل مع بعض قولنا وانا اقول لخالو ومنكملش 
صقر فكر في كلام عمتو قبل متموت ان يخلي باله من بنتها وميسيبهاش ابدا وراح نافخ وتنهد وتكلم... لا عادي بس عندي شغل كتير وتعبان مطبق اديلي يجي يومين احكي عامله اي 
مياده... الحمدلله بخير وانت 
صقر.. اهو الحمدلله في حاجه 
مياده بزهق تاني.. لا مافيش بس خالو قالي ارن عليك واقولك تيجي تاخدني اروح اشتري فستان لبكرا مش بكرا الخطوبه بتاعتنا 
صقر بزهق... اممم تمام اجهزي وعلي الساعه 9هاجي اخدك ونروح 
مياده بفرح... بجد ياصقر موافق تيجي معايا 
صقر بيبص لاقي تلفونه بيرن.. اه بجد يلا سلام بقا دلوقتي عشان التلفون بيرن 
مياده.. تمام ماشي سلام ياقلبي انت 
_الحلوه فرحانه ليه كدا فرحيني معاكي 
مياده.. صقر وافق يجي يروح معايا اروح اجيب فستان الخطوبه ياخالتو 
صافي... الف الف مبروك ياروحي صقر طيب بس مش عارفه ماله كدا 
مياده.. ان شاء الله هعرف ماله بس لم احاول اقرب منه وافهموا
صافي... صعب تفهمي صقر
مياده... هحاول يمكن اقدر
صافي بضحك.. ماشي ابقا افهميه المهم دلوقتي يلا عشان نتغدا 
مياده... اشطاااا يلا 
صقر... الو اخبارك اي طمنيني عنك
_انا الحمدلله بخير 
صقر... صوتك حاسس منه في حاجه احكي في اي ياروح ويلا 
روح... ههههه بتعرفني دايما سبحان الله مع اني مش قدامك 
صقر... مش انتي بنت صحبي فيعتبر بنتي 
روح... ههههه حصل بنتك بس بنتك كيف وانت اكبر مني ب12سنه بس 😂
صقر... بت اخلصي في اي مش فاضي بطلي ضحك 
روح... يو يو ده قلب عليا المهم مافيش حاجه حصلت بس كان في ولدين وبنت كانو بيدايقوني وواحدها جت وساعدتني وهزقتهم 
صقر بعصبيه... طيب مرنتيش عليا ليه وعرفتني ومين دول انا هاجي بكرا الجامعه ومعلمهم الادب 
روح بفزعه... لا خلاص والنبي حصل خير فكك بقا 
صقر... مافيش حاجه اسمها فكك انا هاجي بكرا يعني هاجي 
روح بتنهيد... يالهوووي ماشي ابقا تعال لم نشوف اخرتها هيكون في بكرا معركه 
صقر... لا والله طيب يلا روحي عشان عندي شغل 
روح... ماشي روح ربنا معاك سلام 
صقر... يارب سلام 
خديجه... نجمه قاعدها ليه كدا في حاجه 
نجمه.. ها لا بقولك متيجوا نطلع انا وانتي نمشي شوي 
خديجه... لا مش قادرها 
احمد... ازيكم ازيكم بتعملوا اي 
خديجه... مش بنعمل نجمه عايزه تخرج بس 
احمد... اشطااا يلا نخرج 
نجمه... بجد ياحمد يالا 
احمد... بجد قومي البسي ويلا 
نجمه... اشطااا استنا خمس دقايق بس واجي 
احمد... تمام وانتي مش هتيجي معانا وفين فاطمه 
خديجه... فاطمه راحت عند اهلها يومين وانا ماليش نفس اطلع 
احمد... امممم تمام 
نجمه... خلصت يلا 
احمد... اشطااا يلا سلام ياحلوه ومشي هو ونجمه 
صقر.. ها ناويه تروحي تشوفي فين 
مياده بفرح... هنروح نشوف الفستان من المول اللي بنجيب منه 
وبعدها هنروح نتمشي شوي علي البحر 
صقر.... نخلص الاول الفستان ولو في وقت نبقا نروح 
مياده بفرحه.... ماشي يلا
احمد... ها ياستي بقا هنروح فين 
نجمه... بص تعال نتمشي شوي علي البحر وبعدين نبقا نروح ناكل عشان جعانه بصراحه 
احمد.... هههههه انتي دايما جعانه اصلا 
نجمه خبطه في كتفه... مالكش دعوه ياض انت يلا مش انت اللي وافقت تيجي معايا 
احمد... هههههه طيب يلا 
عند صقر... ها خلصتي 
مياده... اكيس اخر واحد ده والنبي بس 
صقر... هوف طيب يلا عقبال معمل مكالمه 
مياده... اشطااا 
صقر... ها في حاجه 
_لا ياباشاا بس الظابط خالد عايزك الساعه 11ونص 
صقر... تمام سلام 
_سلام 
مياده... خلصت يلا نروح نمتشي بقا 
صقر... متلغي اننا نتمشي النهارده عشان جعان ومش هلحق اخلص واروح اكل عشان عندي شغل 
مياده... اممم طيب يلا نروح ناكل في مطعم 
صقر... تمام يلا 
وليد... سلام عليكم 
صافي... وعليكم السلام 
وليد... امال فين مياده 
صافي... صقر اخدها وراح يجيبوا الفستان 
وليد... اممم ووافق كويس 
صافي... اه ربنا يهديه يلا نتعشي
وليد... يلا 
احمد... ها ياستي يلا اختاري هتاكلي اي 
نجمه حطت صباعها علي راسها زي العيال الصغيره وبتفكر 
احمد... انتي صغيره يلا 
نجمه... خلاص اهد عايزه سمك 
احمد... يخربيتك انتي والسمك ياشيخه 
نجمه.... هس انت
احمد... غوري طيب وانا هتلي زيها لو سمحت 
_تمام يافندم خمس دقايق 
احمد... تمام براحتك 
عند صقر... مطلبتيش حاجه غير السمك ليه 
مياده... عادي حابه اتعود علي اي حاجه بتاكلها عشان ناكل سوء 
صقر... اممم طيب 
نجمه... هف هم اخرو ليه كدا وبتبص لاقت العامل جي ومعا سمك راحت قامت وراحت اخدته منه وهو معدي من جمبها 
_يافندم الطلب ده مش بتاعك 
نجمه... احنا طلبنا سمك يبقا بتاعنا احنا 
_يافندم الطلب ده بتاع الاستاذ اللي هناك ده 
نجمه... هالتو هو الطلب التاني 
صقر... حضرتك فين الطلب 
_اهو بس الاستاذه مش راضي تسيبه 
صقر... هو اي الهبل ده يافندم انتي مجنونه سيبي الطلب بتاعي 
نجمه... مجنونه لم تجنك يابعيد ده طلبنا احنا انت لسه بيعملو جو 
صقر بعصبيه... انتي اتجننتي ولا اي وبيبص 
نجمه... انت 
صقر... انتي تاني هاتي الاكل بتاعنا وبطلي جنان مش ناقصه هنا 
نجمه... لا مش هتاخدو استنا انت انا مش بحب استنا وجعانه 
صقر... اخلصي وهاتي الاكل 
نجمه... هف بقا وراحت ماسكه السمك وراحت رمته عليه 
_اااااااااه 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
وقفنا البارت اللي فات ان نجمه مسكت طبق السمك ورمته نحيت صقر 
نجمه.. هوف بقا وراحت رمت السمك 
مياده... اااااه 
صقر والكل بيبص علي مياده لاقي وشها كله سمك والخلطه بتاعته علي وشها 
نجمه واحمد وقفه يضحكه وصقر كان هيموت ويضحك بس منع نفسه عشان مياده 
صقر بعصبيه... انتي ازاي تعملي كدا شكلك متعلمتيش من اللي عملتو فيكي 
نجمه.... مش بتعلم حاجه غير بمزاجي انا ثم انا عملت اي السمك بتاعي وانت عايزه روحت رميتهولك معرفتش تلقمه اعمل اي انا 
صقر.... وحيات امك 
نجمه... مالكش دعوه ب امي مدام مجبتش سيرت مامتك عشان ممكن اجيب سيرتها وتزعل 
صقر اتعصب اووي وعروق ايدو ظهرت نجمه شافت كدا وخافت 
صقر بعصبيه... طيب لو امك جابتك هاتي سيرت امي علي لسانك وشوفي هيحصلك اي يانجمه واقسم بالله متشوفي الشمس دي تاني 
نجمه بتبلع ريقها بالعافيه واحمد شافها راح اتنهد وتكلم 
احمد... صقر باشاا احنا اسفين وهي مكنتش قصدها حقك عليا انا 
صقر... فهمها متلعبش مع صقر عشان صقر اللي بيقف في طريقه بيمحيه وهي مش قدي فخليها تبعد عن طريقي 
احمد... تمام ياصقر باشاا بعد اذنك 
صقر.. اتفضل 
احمد خد نجمه ومشي 
صقر بعصبيه لمياده روحي اغسلي وشك وظبطي نفسك وابقا خدي تاكسي وروحي عشان ماشي سلام وسابها ومشي قبل مترد عليه 
مياده بعياط.. بقا كدا ياصقر ماشي 
نجمه روحت ودخلت وجرت علي الاوضه ومردتش علي خديجه وقفلت الباب عليها 
خديجه.. احمد مالها نجمه 
احمد.. اتحانقت هي وصقر 
خديجه... تاني اي حصل المره دي 
احمد... كان في نفس المطعم اللي كنا فيه وطلب سمك زينا و..... 
خديجه... يالهوووي البت دي وربي مجنونه وليه عملت كدا صقر قولتلكم من زمان انه صعب ومحدش يقف قباله 
احمد  .. انا ماليش فيه قولي للحجه اللي عندك جو دي يلا اروح انام انا 
خديجه... تمام روح نام تصبح على خير 
احمد  .. وانتي من اهل الخير 
خديجه احمد مشي وراحت فضلت تخبط علي نجمه 
خديجه... نجمه افتحي الباب 
نجمه.. سيبيني شوي لوحدي ياخديجه 
خديجه... لا افتحي يلا 
نجمه... قامت فتحت الباب وسابته ودخلت اترمت علي السرير تاني وبتعيط 
خديجه دخلت وقعدت جمبها 
خديجه بحزن... نجمه اي الجنان اللي انتي بتعمليه ده فهميني انتي اه طايشه بس عمرك موصلتي لكد 
نجمه... بحبه بحبهاااااا واول مشوفتها مع معرفتش امسك نفسي رحت رميت السمك اللي في ايدي عليها 
خديجه بزهول... بتحبي مين 
نجمه  .. يعني هيكون مين صقر ياخديجه صقر 
خديجه... بتحبيه كيف بعد كل اللي بيعملو معاكي ده كله 
نجمه... اه بحبه حبيته اول حاجه عشان لقيت فعلا الشخص اللي كنت بتمنا فيه حبيته عشان حنيته هتقولي فين حنيته اقولك صقر مش مش عشان دايما عصبي وصعب يبقا هي دي شخصيته لا صقر حنين اووي صقر اللي عرف اني بخاف من الضلمه دخلي نور واللي عرف اني بخاف اقعد لوحدي خله واحد وقف علي الباب عشان يطمني صقر اللي اول مشافني داخله من الباب لم كنتو فاكرين اني هربت وفرح ومحدش شاف فرحته دي غيري عشان درها يبقا صقر حنين ولا لا صقر لو فعلا عصبي وصعب وشديد مكنش صبر ده كله علي اللي انا بعملوا 
خديجه... حتي لو بتحبيه هيفيد بي اي انا سمعت ان صقر اصلا خطوبته بكرا 
نجمه بصدمه... خطوبته بكرا 
خديجه... اه يانجمه انسيا بقا وبصي لحياتك اللي بتتدمر دي 
نجمه بضحكه تتريقه... هنسا حاضر ياخديجه سيبيني انام بقا عشان نروح الجامعه بكرا 
خديجه... حاضر تصبحي علي خير 
نجمه... وانتي من اهل الخير وسابتها وطلعت وقفلت ورها الباب
نجمه فضلت تعيط بعد ما خديجه طلعت ليه يارب بس كدا يعني كل محب حاجه تاخدها مني اهلي وسابوني والشخص اللي بدات اني احبه تاخدو مني وفضلت تعيط لحد ما نامت 
الصبح 
خديجه... نجمه يلا هناخر علي الجامعه 
نجمه... خلاص بلف الخمار وجي اهو دقيقه 
خديجه... تمام بسرعه 
روح.... الو صباح الخير علي العريس اللي خطوبته النهارده 
صقر... ههه صباح النور ياختي المهم رايحه طبعا النهارده الجامعه صح 
روح بستغراب... اه ليه  
صقر... انتي نسيتي ولا اش مش لازم اجي معاكي عشان اشوف اللي كلموكي امبارح 
روح خبطت ايدها علي راسها.... يوه دانا نسيت انسا انت بقا 
صقر... مستحيل المهم هعدي عليكي واخدك ونروح سوء 
روح... طيب سلام اروح اخلص لبس عقبال متيجي عشان ماخرش 
صقر... تمام سلام 
خديجه.. يلا نطلع المحاضره بقا 
نجمه... لسه فاضل نص ساعه لسه بدري 
عادي عقبال منطلع 
نجمه... خلينا بس شوي تعالي نروح الكافتريا نقعد شوي ونطلع 
خديجه... يلا 
صقر... ها فين بقا 
روح... معرفش هم فين دلوقتي وفكك وروح شغلك 
صقر... هس هس هم فين 
روح... والله معرفش بص اشرب القهوه ولو حد جه الكافتيريا واحنا قاعدين ابقا اقولك  وشاور عليهم 
صقر.. تمام 
خديجه... ها يلا نقعد ياختي بقا لم نشوف اخرتها 
نجمه... اشطااا يلا وجت تقعد 
روح... والله شرفتوا وقامت مكانها 
صقر سمع كدا وقامومن مكانه وهو بيتلفت... اخيرنا جيته دانتو يومكم اسود معايا 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
وقفنا الباارت اللي فات ان روح شافتهم وقالتلهم شرفته وصقر قام علي حيله 
صقر... هو انتي 
مياده... صقر انت بتعمل اي هنا وواقف مع البنت دي ليه 
صقر... البنت دي فهميني الاول هو انتي اللي اتمسخرتي عليها 
مياده بصت في الارض من الخوف من صقر وبتوتر.... اممم ليه 
روح... اه هي ياصقر انت تعرفها 
صقر بعصبيه... اه ردي يامياده انتي اللي اتمسخرتي عليها 
مياده اتخضت من صوت صقر... اه ياصقر انا 
صقر بعصبيه وصوت عالي.... مانتي صايعه اهو امال عامله قدامنا ليه انك المحترمه الشريفه ليه 
الناس كلها اتخضت من صوت صقر وقامت علي حيلها ونجمه سمعتهم وراحت عندهم 
نجمه... انت مين عشان تعالي صوتك كدا علي بنتك ولسه بتبص لاقته صقر راحت سكتت 
صقر... هو انتي تعرفيها اوع تكوني مشتركه معاها برضو 
نجمه... لا بص هو مش عشان بسكتلك تزيد فيها 
صقر قرب منها وبعصبيه... لا والله وزيد براحتي مع واحدها اهلها رموها ومعرفوش يربوها 
الكلام نزل علي نجمه كان حد ضربها كف علي وشها  
خديجه بحزن علي صحبتها.... صقر باشااا انت مالكش دعوه بيها ولا بحياتها ولا باهلها وياريت بقا تخلي عند حضرتك دم ومالكش دعوه بيه انت مش عشان ظابط تجرح مشاعرها كدا كل شوي انا بجد معرفش هي اصلا حبتك وحبت فيك اي 
نجمه سابتهم وجرت وخديجه جرت ورهم 
صقر سمع كلام خديجه ان نجمه حبته وانصدم وفضل ساكت 
روح... ليه عملت كدا ياصقر نجمه هي اللي ساعدتني وجابلني حقي منهم مش شريكه معهم ليه جرحتها ياصقر 
صقر عرف الحقيقه وبص لروح وسابها ومشي وراح ركب العربيه 
نجمه جرت دخلت الحمام بتاع الجامعه  وقفلت الباب ورها وخديجه خرجت ورها وبتخبط علي الباب 
خديجه... نجمه افتحي الباب ارجوكي 
نجمه... انا ذنبي اي يعني ان هم سابوني ومحدش فيهم وافق يتحمل مسؤاليتي ليه الناس كلها بتعايرني بسبب كدا انا ذنبي اي 
خديجه... طيب افتحي الباب ومالكيش دعوه بيهم انا جمبك ومعاكي 
نجمه... حتي انتي كمان هتسيبيني زيهم وهيجي يوم اكيد وتعايريني باهلي 
خديجه بعياط... والله مقدرش اعمل فيكي كدا انتي وين اختي والله واكتر افتحي الباب عشان خاطري وفضلت تخبط ونجمه مش بتتكلم 
خديجه... نجمه مش بتردي عليا ليه افتحي الباب يلا اخلصي وتخبط علي الباب بس نجمه مش بترد 
خديجه راحت مزعقه وطلعت جري علي بر لقت روح كانت جي عندهم
خديجه روح الحقيني تعالي نجمه مش بترد عليا في الحمام واحمد شافها جري عليها ودخلو هم التلاته!! 
احمد... نجمه افتحي الباب احسن مكسرو عليكي نجمه ردي طيب 
خديجه... احمد اكسر الباب شكلها اغمي عليها يلا بسرعه 
احمد حاضر ارجعي ورها طيب ارجعو ورها وراح رجع ورها وراح كسر الباب
احمد كسر الباب وبيبصي لاقي نجمه مغمي عليها في الاحمام ومرمي علي الارض راحو جرو عليها واحمد جري شالها وطلع بيها علي بر 
احمد بصوت عالي.... افتحي العربيه بسرعه عشان اخدها ونروح المستشفي 
خديجه خرجت فتحت العربيه وركبت هي وروح مع احمد العربيه وخدو نجمه وطلعو بيها علي المستشفي 
صقر وصل الفله بتاعته وركن العربيه ونزل ودخل جو ودخل اوضته الملاكمه بتاعته وقلع القميص وبصوت عالي 
صقر.... يارب ليه بس كدا انا مستحيل احب حد ابدا مهم يحصل كفايه اللي جرالي اول مره وتاني مره كل محس من نحيت حد بالحب يختفي من حياتي حبيت امي مكملتش وخدتها مني ولم حبيت بنت الداده زينب خدتها برضو مني وختفت وكل محب حد واقرب منه تاخدو يارب مش عايزه احب تاني ارجوك ابعدها عن حياتي مش كل متقرب مني احس نحيتها بحساس غريب انا مستحيل احبها ولازم ابعد عنها وهنقل نفسي بكرا اي مكان هي مش فيه وبيبص لاقي تلفونه بيرن راح جابه ومسكه بيبص لاقي روح اللي بترن 
صقر... الو اي في اي 
روح بعياط.... صقر الحقني بسرعه 
صقر بخضه... اي في اي احكي 
روح بعياط... نجمه اغمي عليها في الحمام وجبنها المستشفي ومش راضين يكشفه عليها غير لم نعمل اجرات وان حد يقربلها يجي تعال بسرعه اتصرف معاهم عشان هي فاقدها دم كتير عشان اتعورت في دماغها 
صقر سمع كدا وسكت ومش قادر يتكلم خالص وقلبه فضل يدق جامد اووي 
روح... صقر انت اختفيت فين رد عليا 
صقر... ها جي اهو مسافه السكه وجي سلام وقفل مع روح ومسك الجاكت وخدو هو والمفاتيح وطلع يجري علي بر ووصل لحد العربيه وجه يركب وقف 
وصوت بداخله ... متسيبها مهو انا كنت عايز تبعد عنها هي بعدت وهتموت وترتاح خلاص 
وصوت تاني... لا ياصقر انقزها انت مستحيل تسيب حد يحتاج ليك الحق وانقزها نجمه ممكن تضيع من ايدك وانت بدات تحبها بسرعه ياصقر 
صقر ركب العربيه وساق بسرعه جري علي المستشفي 
خديجه... ها عملتي اي صقر جي 
روح بعياط... اه جي في السكه 
صقر وصل ودخل جري روح شافته قامت جرت عليه 
صقر... ها فين نجمه 
روح... اهي 
صقر شاف نجمه وهي مغمي عليها ومرمي علي الكرسي في المسشفي مقدرش يتحرك كانه اتشل 
احمد بصوت عالي... صقر ساعد نجمه بسرعه 
صقر فاق من شروده وجري علي الدكتور مسكه من القميص بصوت عالي وعصبيه... يلا بسرعه خدها اكشف عليها اخلص يلا 
الدكتور بخوف من صقر.... حاضر حاضر ياممرض يامررضين بسرعه دخلوها اوضته عمليات ودخلو نجمه والممرضين دخلو ورها والدكتور داخل صقر مسكه تاني 
صقر بعصبيه... ان حصلها حاجه مش عارف اي هيحصلك انت سامع 
الدكتور وهو بيبلع ريقه من كتر الخوف.... حاضر حاضر سيبني خليني ادخل الحقها طيب 
خديجه... سيبه ياصقر خلص 
صقر سابه والدكتور دخل والكل قعد خايف وعملينا يدعو لنجمه وهي جو في اوضه العمليات بعد شوي الدكتور طلع وكلهم جرو عليه 
صقر... ها نجمه عامله اي 
الدكتور... والله مش عارف اقولكم اي 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
وقفنا البارت اللي فات لم الدكتور خرج وكلهم جرو عليه  وقالهم 
الدكتور... والله مش عارف اقولكم اي 
صقر بعصبيه... تقول اي كيف متخلص وتتكلم في اي 
الدكتور بخوف... المريض خسرت دم كتير وزمرته اوه سالب ودي زمر نادره وحالتها خطر 
خديجه بعياط... طيب العمل اي يادكتور 
الدكتور.. مافيش حاجه في ايدنا غير نلاقي الدم ونلحقها او ندعيلها 
خديجه انهارت من العياط ووقعت علي الارض وروح جرت عليها وقعدو يوؤاس بعض 
صقر... انا زمر دمي اوه سالب خد مني يادكتور يلا 
الدكتور.... بس احنا محتاجين تلت اكياس وده كتير وخطر عليك 
صقر بعصبيه وخوف علي نجمه... مالكش فيه اخلص يلا وخد 
الدكتور بخوف.... حاضر حاضر تعال معايا وخدو معا يكشف عليه قبل مياخد منه الدم 
روح... اهدي بقا ان شاء الله خير صقر هيساعدها وان شاء الله هتقوم بالسلامه ادعيلها 
خديجه... يارب تقوم بالسلامه يارب يارب 
الدكتور كشف علي صقر وملقاش عندو حاجه لبسه لبس العمليات ودخلو رقده علي سرير جمب نجمه في العمليات عشان يسحبه منه دم ليها 
صقر وهو راقد قصاد نجمه وبيكلم نفسه.. انا عارف ان ده كله  بسببي بس خايف عليكي والله احسن متقربي مني وضيعي زي اللي ضاعوا سامحيني والله انا مقدرش اشوف فيكي حاجه وحشه وانا بوعدك اول متقومي باسلامه هختفي من حياتك ومش هوريكي وشي ولا هزعلك تاني واضاقك 
صقر بيكلم نفسه وبيبص لاقي نبضات قلب نجمه عماله تزيد 
صقر بخضا... ها يادكتور مالها فيها اي 
الدكتور... والله معرفش هي كانت تمام بس هنحاول ننظم ضربات القلب 
صقر... اعمل اي حاجه بس انقزها ارجوك 
الدكتور... حاضر والله  
عند مياده لبست وجهزت نفسها وقاعدها في الاوضه مستني صقر يجي عشان خطوبتها و المعازيم جت تحت 
زينب... ها يابنتي يعني صقر مجاش ووليد بيه عمال يرن عليه مش بيرد ومش في القسم 
مياده بخوف وتوتر احسن فهد يكون غير كلامه ومش هيخطبها بسبب اللي حصل... معرفش معرفش ياداده 
صافي دخلت عليهم وجرت خدت مياده في حضنها... اهدي ياروحي اهدي هو ان شاء الله هيجي بس لو اعرف الواد ده ماله وعايز اي بس وكيف الناس كلها تيجي وهو العريس ميجيش 
مياده... خالتو انا خايفه احسن ميجيش هو اصلا كان مغصوب علي الخطوبه صح 
صافي وهي بتؤاسيها... لا ياروحي  اهدي بس وان شاء الله هيجي وليد هيبعت اسد يروح يشوفه اهدي بس زينب خليكي معاها لحد مروح اشوف عملو اي 
زينب... حاضر ياهانم روحي 
صافي... ها ياوليد عملت اي 
وليد... مش بيرد انا عارف صقر كويس وخايف ليكون عمل اللي في بالي 
صافي بخوف وتوتر... اي اللي في بالك ياوليد 
وليد... مهو غريبه انه يوافق وياخدها تجيب الفستان غير انه عايز يعلم عليا ويخليني اعمل الخطوبه والمعازيم تيجي وهو ميجيش 
صافي... يالهوووي يعملها هنعمل اي طيب 
وليد... معرفش اسد يااسد 
اسد.... نعم يابابا 
وليد... تركب العربيه وتروح انت واتنين زمايلك وتشوفلي اخوك الزفت ده فين بسرعه يلا 
اسد... حاضر حاضر 
صافي... ربنا يسترها ويجيب العواقب سليمه 
عند صقر... ها يادكتور الاخبار اي 
الدكتور... الحمدلله خلصنا وهي كدا تمام بس هنتاكد اكتر لم تفوق
صقر بفرحه... يعني هي كويسه 
الدكتور... اه 
صقر... الحمدلله يارب شكرا يادكتور وقام من علي السرير ولسه هيتحرك يروح عند الدكتور واغمي عليه 
راحو شاله وحطه برضو مع نجمه في نفس الاوضه اللي اتنقلت منها بعد العمليات 
خديجه... نجمه عامله اي يادكتور
الدكتور... الحمدلله البركه في صقر باشاا هو بيحبها 
روح وخديجه باستغراب... ليه 
الدكتور... كان خايف عليها اووي حتي ضحه بحياته عشانها واخدنا منه دم كتير لدرجه انه تعب واغمي عليه 
روح بزغفه... طيب هو عامل اي دكتور طمنا يادكتور
الدكتور... لا متخافيش هو دلوقتي في نفس اوضه نجمه بس معلقين ليه محاليل وغايب عن الوعي وهيفوق هو وهي شوي كدا ان شاء الله 
خديجه وروح... الحمدلله يارب 
الدكتور... بعد اذنكم بقا 
روح... اتفضل 
احمد جه جري عليهم لم لاقهم كانو واقفين مع الدكتور
احمد... ها اي الاخبار طمنوني 
خديجه... الحمدلله كويسه بس لسه ما فقتش 
احمد... ان شاء الله هتقوم بالسلامه ربنا يسترها يارب خدو القهوه 
خديجه وروح اخدو القهوه من احمد وقعدو يشربوها 
اسد... الو اي يابابا 
وليد... ها لقيت اخوك 
اسد... لا مش لاقي خالص 
وليد بعصبيه رمي كبايه الميه اللي في ايدو في الارض صافي دخلت جري عليه المكتب لم سمعت اللي اتكسر 
صافي... وليد مالك في اي 
وليد شاور بيدي ليها انها تسكت... اسد شوف تاني روح رن علي اي حد يعرفه وشوف 
اسد... تمام سلام وقفل السكه 
صافي... في اي اهد كدا انت متعود اصلا علي جنان صقر 
وليد... اه متعود بس ميعملش فيا كدا قدام الناس 
في المستشفى 
صقر فاق وبيبص علي جمبه لاقي نجمه راقده علي سرير جمبه فضل سرحان فيها شوي وراح قام من مكانه وقعد علي كرسي جمب السرير وزاح شعرها شوي اللي كان عمال يجي علي وشها 
صقر... يلا خلاص هترتاحي مني ومش هتشوفي وشي تاني بس انا مش هنس جنانك ابدا وضحك عارفه يانجمه انا بكرها الحب اووي عشان حبيت من زمان وسابتني ومشت وحبيت امي والتاني سابتني ومشت عشان كدا بكرها الحب وبكرها اي حد بيحب عشان كدا مش عايز افضل واحبك وتسيبيني ومش عايز اتكسر تاني عارفه انا بعرفك من قبل مشوف جنانك اول يوم في القسم وكنت عارف جنانك ده بس كنت بكمل في التمثيل معاكي عشان اشوفك تاني ولم حبستك كنت عشان تكوني جمبي بس كدا كفايه لازم ابعد عشان مش عايز صقر اللي عمال ابني فيه من زمان صقر اللي بيخاف منه الكل واللي مش بيهمه حد خالص يضعف ويرجع صقر بتاع زمان يلا خلي بالك من نفسك ومسك ايدها وباسها وقام وجه يمشي 
_صقر استنا 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
وقفنا البارت اللي فات لم صقر خلص كلام مع نجمه ونجمه كانت لسه ما فاقتش وخلص وجي يطلع من الاوضه 
_صقر استنا 
صقر بخضه بيتلفت عشان يشوف مين 
خديجه... اي ياصقر مالك وشك اصفر ليه كدا 
صقر... خديجه انتي هنا من ايمتا 
خديجه... هنا من وقت ما فوقت وقعدت تكلم نجمه 
صقر وهو بيضيع الموضوع... اممم طيب انتي متعرفش ان كدا غلط انك تصنتي علي ظابط 
خديجه بضحكه تتريقه... غلط لم يبقا شغل يخص الشرطه مش كلام مع صحبتي صقر متمشيش وتسيبها هي بجد محتاجاك جمبها 
صقر... بس انا مش عايزها جمبي 
خديجه... انت بتكدب علي نفسك ولا علي مين ياصقر 
صقر بعصبيه... خديجه اتكلمي عدل انتي نسيتي انتي بتتكلمي مع مين 
خديجه بحزن... لا منستش انا بتكلم مع مين بس ياريت انت كمان متنساش انك متقدرش تبعد عنها مهم تبعد هترجع اصل اللي بيطحت في القلب بيبقا صعب نشيله عشان مش حاجه نقدر نمسحها باستيك  
صقر ببرود... خلصتي 
خديجه.. اه خلصت تقدر تمشي بس لو مشيت ياريت مترجعش بعدها بفتره 
صقر بعصبيه... مالكيش فيه بس خلي بالك منها 
خديجه... مالكش دعوه اخد بالي منها ولا لا عشان نجمه اختي مش صديقتي بس 
صقر... تمام وسابها وطلع وقفل الباب ومشي بعد ما صقر طلع ومشي خديجه بتمسح دموعها وبتبص لاقي نجمه بتحرك ايدها 
نجمه... صقر صقر 
خديجه جرت عليها وبحزن.. نعم ياروحي انا جمبك اهو 
نجمه فتحت عينها... انا فين 
خديجه... انتي في المستشفي 
نجمه... واي جابني هنا 
خديجه... لم اغمي عليكي في الحمام كان في قزاز وراسك اتفتحت منه ونزفتي دم كتير وجبناكي هنا انا واحمد وروح 
نجمه... طيب هم فين دلوقتي احمد وروح 
خديجه... استني هنادم عليهم اهو 
نجمه... ماشي روحي 
خديجه طلعت بر نادمت علي احمد وروح ودخلو لنجمه 
احمد... عامله اي دلوقتي 
نجمه... الحمدلله بخير 
روح... حمدالله علي السلامه ياروحي 
نجمه... الله يسلمك وجت تقوم ااااه 
خديجه جرت عليها... خليكي راقدها مكانك احمد نادم علي الدكتور 
احمد... حاضر دقيقه 
روح... عارفه صقر كان 
خديجه قطعت كلام روح ومخلتهاش كملت كلام
خديجه... روح تعالي معايا وبصلتها ومسكتها من ايدها وخدتها وطلعت بر دقيقه وهنجيلك يانجمه 
روح... اي في اي 
خديجه... متجبيش سيرت صقر خالص قدام نجمه 
روح..... ليه بس في اي 
خديجه.... كدا متجبيش سيرته تمام 
روح... حاضر بس هتعرفيني ليه برضو 
خديجه... حاضر بس مش دلوقتي 
روح... تمام تعالي ندخل لنجمه عشان مينفعش نسيبها كدا لوحدها 
خديجه.. تمام يلا 
نجمه... في اي وماله صقر احكي
خديجه... مافيش حاجه ياروحي بس صقر سال عليكي عشان يعتزلك عشان اللي حصل 
نجمه... اممم تمام 
عند صقر وصل البيت لاقي وليد وصافي قاعدين في الصاله 
وليد... ملس بدري يابيه 
صقر... في حاجه 
وليد... لا مافيش خالص بس كان في خطوبة حد النهارده والعريس مجاش بس 
صقر خبط ايدو علي دماغه... اوبس نسيت معلش 
وليد بعصبيه... معلش اي بس وقرف اي اعمل بيها اي معلش دي 
صقر... يعني اعمل اي نسيت يعني 
صافي... نسيت كيف ياصقر حرام عليك ده اسد لف عليك كتير ورنين كتير عليك ومياده يحبت عيني عماله تعيط فوق 
صقر... ههههه بتعيط علي اي الملاك بتاعتكم عادي اصلا كدا كدا هي كانت متوقعه اني ماجيش النهارده فعادي 
وليد... متوقعه كيف 
صقر... ابقا اسال الملاك بتاعك انا طالع اخد الشنطه بتاعتي عشان مسافر عشان شغلي اتنقل 
وليد... والخطوبه 
صقر... مش هخطب حد انا سلام وسابهم وطلع 
وليد بعصبيه.... صقر انزل هنا وكلمني صقر صقر
صافي... وليد اهد اعصابك وانت تعبان 
وليد قعد علي الكرسي... يعني شايفه بيعمل اي 
صافي... اهد بس ولم يهدا ونشوف اي حصل 
الدكتو... لا كويس بقيتي كويسه خالص 
خديجه... نقدر نخرجها ايمتا 
الدكتور.... في اي وقت عادي 
خديجه... تمام هنخرج النهارده 
الدكتور... تمام خلي استاذ احمد يجي يعمل ورق الخروج 
خديجه... تمام ماشي روح معا يااحمد 
احمد... حاضر يلا يادكتور 
الدكتور... بعد اذنكم 
نجمه... اتفضل 
صقر جهز الشنطه وماشي
مياده... صقر 
صقر وقف وهو بيفتح الباب... نعم 
مياده... عملت اللي كنت عايزه بس هتندم 
صقر بضحكه سخريه.... ههههه هندم سلام ياحلوه وسابها ومشي 
خديجه... حمدالله علي سلامه رجوك ياقلبي 
نجمه... الله يسلمك ياروحي 
خديجه... ارتاحي بقا عقبال مخلص مكالمه واجيلك 
نجمه... عايزه ارجع لحياتي الاول
خديجه... بصدمه عايزه ترجعي لحياتك الاول وامك الخدامه وابوكي الحرامي تاني 
نجمه... اه 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
وقفنا البارت اللي فات لم خديجه كانت بتقول لنجمه انتي عايزه ترجعي لاهلك اللي ابوكي الحرامي وامك الخدامه اللي سابوكي وانتي صغيره 
نجمه... اه هرجعلهم يمكن يكونو التغيرو شوي نفسي احس اني ليا اهل بيخافوا عليا نفسي احس ان ليه ام كل يوم ارجع احط راسي في حضنها وتنسيني كل التعب والمرمطه اللي بشوفها في حياتي من الشغل ومن الجامعه تعبت ياخديجه تعبت 
خديجه بعياط علي صحبتها جرت خدتها في حضنها... اهدي طيب وانا ما معاكي اهو يابت ولا انا مش عجباكي 
نجمه... انتي اختي والله ربنا يديمك في حياتي عشان بجد مش عارفه من غيرك كان اي حصلي 
خديجه... هيحصلك اي ياختي دانتي زي القطط بسبع ارواح 
نجمه... لا والنبي 
خديجه... والنبي يلا نتخمد بقا عشان ورانا جامعه بكرا 
نجمه... ههههه يلا ياختشي 
عند صقر ركب العربيه وجي يشغلها ويمشي بيبص لاقي زينب واقفه قدام العربيه 
صقر... زينب ابعدي من وشي عشان متعصب يلا 
زينب بحزن... مش هبعد وانزل هنتكلم ياصقر 
صقر... انا ماليش كلام معاكي من بعد اللي حصل 
زينب... وهو انا مالي في اللي حصل 
صقر... زينب ابعدي من طريقي قولت عشان انا وانتي عارفين الحقيقه فبطلي كدب عليا 
زينب قربت من باب العربيه وفتحت الباب... انزل ياصقر عايزه اتكلم معاك 
صقر... هوف وبرفزه نزل من العربيه 
_احكي!! 
زينب... تعال ندخل نحكي جو وشده من ايدو ودخلو اوضه المخزن 
صقر... احكي عايزه اي 
زينب... دورلي علي بنتي ياصقر 
صقر بضحكه سخريه.... هههههههه هو انتي لسه فاكرها ان عندك بنت 
زينب... انا عارفه اني غلطانه واستهل اللي يحصلي بس والله مش عارفه عقلي كان فين وقت مرميتها في الشارع وقولت انها ماتت 
صقر... طيب يبقا بنتك ماتت وياريت تنساها عشان انا لو لقيتها مش هخليكي تشوفي شعر منها تاني 
زينب قعدت في الارض وبعياط... صقر ارجوك متعذيبنيش اكتر مانا بتعذيب اديلي عشر سنين 
صقر... ههههه بتتعذبي واضح اوووي اوعي يلا خليني امشي عندي مأموري 
زينب مسكت رجلو وبترجي... اوعدني طيب انك هتدور علي بنتي 
صقر... عايز اقولك ان انا بدور عليها اديلي يجي عشر سنين انا عمري معديت يوم ولا ساعه مش بدور عليها اوعي بقا وزاحه وطلع ركب العربيه ومشي 
زينب بعياط وهي علي الارض...يارب خليني الاقي بنتي انا عارفه ان انا السبب في بعدها عني بس كلنا بنغلط يارب وانت رحيم وغفور اغفلي  وخليني الاقيها يارب 
الصبح 
نجمه... خديجه قومي يلا البسي انا لبست يلا عشان نروح الجامعه 
خديجه وهي نايمه... جامعه اي انتي تعبانه اتخمدي يلا 
نجمه... العميد عايزنا انا وانتي وانا بقيت كويسه يلا 
خديجه... عايزنا في اي ده دلوقتي وانت مهو عارف انك تعبانه 
نجمه... انا بقيت كويسه خلاص يلا قومي بقا متتفاعليش 
خديجه.. طي ياختي قايمه اهو روحي جهزي فطار يسليمه عقبال مغير ولبس 
نجمه... اشطااا وراحت تجهز الفطار نجمه وخديجه قامت تلبس 
عند صقر 
صقر... تحياتي يافندم 
_صقر عايزك في مأموري ومحدش هيعرف يخلصها غيرك انت واسد 
صقر... اممم تمام حضرتك بس هي هتكون فين 
_هتكون في شمال سيناء وانت عارف ان المأموريات اللي بتبقا هناك صعبه 
صقر... عارف حضرتك وانا جاهز بس حضرتك قولت ل اسد 
_اه وهو بيجهز نفسه عشان هتمشي النهارده مع الفجر 
صقر... تمام حضرتك بعد اذنك اروح اخلص الشغل اللي وراي عشان اكون جاهز 
_تمام روح 
نجمه... سلام عليكم 
_وعليكم السلام ازيك يانجمه عامله اي دلوقتي 
نجمه... الحمدلله تمام يادكتور اشرف 
خديجه... ازي حضرتك 
_الحمدلله بخير بصي بقا انتو الاتنين انتو طبعا عارفين ان كل فتره الشرطه بتطلب مننا ممرضين كفاء عشان هيطلعو معاهم مأموريات ولازم يكونو شاطرين وطبعا انا ملقتش غيركم فلو موافقين تمام مش موافقين براحتكم بس ياريت توافقه 
نجمه من غير تفكير... تمام انا موافقه 
خديجه... موافقه كيف وااللي انتي فيه ده 
نجمه... انا كويسه متخافيش المهم حضرتك لازم يطلع معانا طقم ممرضين برضو 
اشرف... اه اكيد بس انتو اللي هتكونوا مشرفين عليهم 
نجمه... تمام انا موافقه وها ياخديجه 
خديجه... تمام وانا موافقه 
نجمه... اشطااا هنقدر نروح ايمتا 
اشرف... النهارده في الفجر هتتحركوا 
نجمه... تمام بعد اذن حضرتك 
اشرف... تمام اتفضلو 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
وقفنا البارت اللي فات لم نجمه وافقت انها تطلع الماموري هي وخديجه مع الشرطه 
اشرف... خديجه استني 
خديجه... نعم 
اشرف... خلو بالكم دي ماموري سري يعني محدش لازم يعرف 
نجمه وخديجه... تمام ياحضرتك بعد اذنك 
اشرف  .. اتفضلو وبالتوفيق يارب 
نجمه... يارب وسابه وطلعو روحو البيت 
خديجه... يعني لازم تعملي فيها شجاعه وتوافقي 
نجمه بحزن وبضحك... يمكن الاقي ظابط غير صقر ويعجبني مع ان اللي بيدخل القلب مش بيطلع بس احاول 
خديجه بحزن علي صحبتها... بطلي كدب علي نفسك انا متاكده انك رايحه عشان حاسه انك ممكن تلاقي صقر وتشوفي تاني 
نجمه... انا خلاص طلعت صقر من قلبي ومش حبه ابدا بعد اللي عملو فيا 
خديجه... نجمه انا وانتي اتربينا سوء لم ابوي جابك بيتنا من عشر سنين يعني عارفه نجمه كويس عشان بقت اختي 
نجمه... طيب اقفلي الموضوع ويلا نجهز نفسنا بقا 
خديجه... ماشي يلا ياختشي 
اسد... حضرت الظابط اللي كنسل الخطوبه 
صقر... ههههه وحضرت الظابط اللي شارك معايا في الجريمه 
اسد... هههههههه اعمل اي بقا اخوي ولازم اقف جمبه 
صقر... حبيبت اخوك والله المهم دلوقتي جهزت نفسك عشان نطلع نسهر شوي وغمزلو 
اسد... اوع اوع بقا صقر بعد فتره طويل ناوي يروح يسهر مع مزز 
صقر... اتلم ياض ويلا خلص 
اسد... ههههه حاضر يافندم يلا 
صقر... ايو كدا يلا نروح 
اسد  .. يلا 
في مكان تاني 
_ها خلصتوا؟؟ 
لسه ياباشااا!! 
_طيب يلا خلصوا وجهزو نفسكم عشان انا متاكد ان هم هيجو علي بكرا وكمان صقر هيكون في الماموري دي 
_صقر طيب هنقدر عليه ده خطير 
_بعصبيه انتو نسيتو انا مين ولا اي وصقر مين ده اللي يقف في وشي 
_بخوف ووطه راسه انا اسف ياباشاا المهم هنعمل اي دلوقتي 
_خلصوا انتو بس وانا هقولكم هنعمل اي 
_تمام ياباشااا 
نجمه... خديجه قومي الساعه تالته قومي عشان نجهز نفسنا عشان ساعه وهنمشي 
خديجه وهي نايمه... يوه بقا حاضر قايمه اهو 
نجمه قامت اتوضت وصلت قايم الليل وقاعده بتسبح شوي 
وبتبص لاقي رساله جتلها علي الفون 
نجمه... خديجه هاتي الفون من جمبك اشو مين اللي بعت رساله 
خديجه بهزار... ههههه رساله ودلوقتي اوع لا اشوفها انا وغمزتلها 
نجمه... ياختي اتنيلي وبطلي اللي في عقلك ده هاتي الفون 
خديجه... اشوف انا الاول وفتحت الفون وبتبص لاقي صور صقر وفي حضنه بنت لابسه لبس مش كويس 
خديجه شافت كدا وسكتت 
نجمه... خديجه في اي هاتي الفون 
خديجه... ها فكك دي رساله من الشركه 
نجمه بستغراب... مش معقول عشان تعبير وشك بتقول غير كدا هاتي وراحت شدت منها التلفون وبتبص 
نجمه شافت الصوره وراحت واقعه قاعدها علي السرير 
خديجه قعدت جمبها... نجمه انسيه احنا مالناش دعوه بيه يعمل اللي يعملو مش انتي قولتي انك مالكيش دعوه بيه 
نجمه بعياط... هو شخص خاين وسافل وانا مستحيل افكر فيه 
خديجه خدتها في حضنها... اهدي بس ونسيه وفكري في اللي احنا رايحين فيه 
نجمه... حاضر بس هو ليه بيعمل كدا معايا ومين اللي بعتلي الصوره دي 
خديجه بستغراب... معرفش اصلا مين اللي يعرف انك بتحبيه 
نجمه... معرفش والله 
خديجه... تمام انسي ولم نخلص الشغل نبقا نفكر بعدين 
نجمه... حاضر 
خديجه... شاطرها يلا بقا نتحرك ونمشي 
نجمه... تمام يلا وخدو شنطهم وطلعوا
اسد... صقر فوق ويلا عشان نمشي 
صقر... اممم يلا 
الاتوبيس جه وصقر واقف هو والعساكر واسد وعملين يتكلم ويهزرو 
وجمبهم نجمه هي والممرضين وخديجه وعملين يتكلمه وخديجه عماله تحاول تهزر عشان نجمه تضحك 
والكل ركب الاتوبيس والممرضين ركبه من ورها والشرطه من قدام 
اسد... صقر انا هروح اشوف المزز اللي ورها دي يمكن اعلق واحدها وغمزله 
صقر برفع حاجب... نتلم مش وقته ده 
اسد... خليك انت بس هنا ومالكش فيه 
صقر... غور من وشي بس لو جبت مشكله مش عارف اي هيحصل 
اسد... اشطااا 
اسد ساب صقر وراح عند الممرضين 
اسد... هاي 
الممرضين بضحك... هاي 
اسد لخديجه... وانتي مش بتردي ليه ياقمر 
خديجه وهي بتبصلو من جنب عينها... دي حاجه تخصني في حاجه 
اسد... لا مافيش بس الرد لله حتي 
خديجه... احنا رايحين ماموري فنتلم ماشي ياعسكري احسن مروح اقول لظابط بتاعك 
اسد بضحك سخري... الظابط بتاعي وانا عسكري ههههههه 
خديجه... نجمه متبعدي الاخ ده خلينا نخلص الماموري دي علي خير 
نجمه... لو سمحت ممكن تروح مكانك عشان متزعلش يلا من هنا اخلص 
اسد... لا شديده انتي بس ماشي سلام وسابهم وطلع 
صقر كان قاعد ومغمض عينه وسمع صوت نجمه فتح عينه... معقول نجمه وقام رايح عند الممرضين وهو رايح قابل اسد
اسد... ههه رايح فين يابرنس دول عايزين لم نوصل ونكون فايقين عشان نعرف هنعمل اي معاهم وغمزلو 
صقر... اوع بس ودخل وشال الستاره اللي بينهم هو والممرضين 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
وقفنا البارت اللي فات لم صقر سمع صوت نجمه وراح يشوفها عند الممرضين 
نجمه... خديجه تعالي نرجع وره اهو حتي ننام شوي ونحط البتاع علي وشنا عشان نعرف ننام وكمان عشان المشوار طويل 
خديجه... اممم ماشي يلا 
اسد... رايح فين يابرنس وغمزلو 
صقر... اترزع هنا بس وراح شال الستاره وعمال يدور وسط الممرضين يشوف نجمه فيهم ولا لا 
اسد دخل ورها... مالك في اي 
صقر... ها لا مافيش حاجه وراح رجع الستاره زي مهي وطلع 
اسد... اي في اي يعني شيلت الستاره ورجعتها تاني 
صقر سابه ورجع قعد مكانه ومتكلمش اسد قرب وقعد جمبه 
اسد... مالك 
صقر... مافيش 
اسد... هصدقك لحد منوصل يلا ننام دلوقتي شوي 
صقر.. تمام يلا 
وصلوا 
_يلا الكل يصحا بقا عشان وصلنا 
صقر صحي بيبص في الساعه... يالهوووي دي الساعه 12
اسد... قوم ياخوي طيب دانت وولا اللي منمتش من يجي سنه 
صقر... مالكش فيه يلا قوم وقامه كلهم ونزلو 
صقر... خالد بقولك جمع الممرضين عشان اعرفهم اللي هيكون مطلوب منهم عشان مش عايز اي غلط 
خالد.... حاضر يافندم 
صقر... بقولك تتلم بقا عشان مش وقت هزار ودلع ماشي 
اسد... وه هو انا عملت اي دلوقتي انت مش لاقي حاجه تقولها ولا اي 
صقر برفع حاجب... لا والله وبيبص حس بحاجه غريبه 
اسد.. مالك 
صقر... معرفش حاسس بحاجه غريبه الفون بتاعه رن 
صقر.. اروح اشوف في اي وانت لو اخرت طبعا عارف اللي المفروض يتقال واي اللي يتعمل ابقا اتكلم مكاني 
اسد  بضحكه مكر... اشطااا يابرنس 
صقر... عارف انا الضحكه دي نتلم نتلم ماشي 
اسد... مخلاص روح بقا 
خالد... اهم حضرتك الممرضين 
اسد... تمام 
خديجه... هو انت لو سمحت مش قولت هنقابل الظابط الكبير امال هو فين 
اسد... مهو انا 
خالد... هو وحضرت الظابط اسد زي بعض حضرتك 
خديجه بستغراب... كيف زي بعض مش ده عسكري 
نجمه... اسكتي دلوقتي 
خديجه... استني بس انت مش عسكري 
اسد بضحك... لا ظابط 
خديجه... لا والنبي 
اسد... والنبي 😂😂😂
خديجه... اممم وفتحت بوقها من الستغراب 
نجمه... اقفلي بوقك ياهبله اتفضل حضرتك اتكلم 
اسد بضحك... ههههه حاضر المهم دلوقتي انتو مهمتكم انكم تعالجه اي حد هيتصاب هنا بس مينفعش تطلعو بر المستعمر اللي هنعملو ليكم عشان انتو طبعا بنات وممكن اي خطر نلاقي علينا في ثانيه 
نجمه... تمام واي تاني 
اسد... الاول مين فيكم المسوال عن طقم الممرضين 
نجمه... انا وخديجه 
اسد... هو انتي مسؤاله ضمنا سلامتنا ههههه 
نجمه... فعلا ضمنتها اووي هههههه 
خديجه... متتلمو انتو الاتنين وبطلوا تتريقه عليا 
نجمه... يخربيتك اتلمي انتي ده ظابط
خديجه... اعمل اي مش شايفه بيتريق عليا كيف 
اسد... ههههه اسف المهم انتو الاتنين تكونوا جاهزين في اي وقت نطلبكم والممرضين طبعا يكونو جاهزين معاكم يعني مش يحصل حاجه واجي انادم علي واحدها منكم تقولي استنا بلبس الطرحه ولا بحط ميكب 
العساكر.... هههههههههه 
اسد... سكوت سامعين 
نجمه... تمام سامعين حضرتك 
اسد... تمام روحو كل واحد يرتاح شوي 
خديجه... تمام يلوا 
صقر خلص كلام وبيتلفت وراح خابط فيها 
_اااه مش تحاسب وصقر بيبص 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
وقفنا البارت اللي فات لم صقر خلص المكالمه وجه يتلفت خبط في بنت 
_اااه مش تحاسب 
صقر وهو بيرفع وشه... انتي 
_البنت بضحكه كلها مايعه... ههههه اه انا صقر ياجامد انت 
مختفي فين كدا ياشقي 
صقر حط ايدو علي بوق البت... اتلمي هتفضحينا يخربيتك دي مش ليله اللي كنت فيها معاكي
_ههههه وهي دي ليله تتنسي يامز انت 
صقر... اتلمي ياروح امك وتنسي اي حاجه حصلت ها عشان ده مكان شغل 
_ههههه من عنيه بس تدفع كام 
صقر... من غير حاجه ياروح امك وتلمي عشان والله لو قلبت هوريكي وش هتكرهي نفسك انك عرفتيني 
_ههههه في حد يكرها نفسه برضو عشان عرف المز ده المهم هنسا كل حاجه بس بشرط 
صقر بعصبيه... الشرط ده تشرطيه علي امك او الشمال اللي انتي بتقابليهم ام انا لا ماشي ومسكها من شعرها من ورها وشدها منه 
_اه اه اه اه سيبني ياصقر هو شرطي هيكون اي يعني غير ان نكون مع بعض 
صقر برفع حاجب... لم افكر يلا غوري من وشي واياك اشوفك قدامي وتكلميني بالطريقه دي تاني 
_ههههه حاضر ياصقر باشاااا سلام ياباشااا 
اسد وهو بيغمز لصقر... اوع اوع علي الناس اللي حجزت 
صقر... نتلم عشان ده وقت تشغل وانت عارف لم بيكون حاجه بتتعلق بالشغل اي بيحصل 
اسد... اممم تمام المهم عرفت الممرضين كل حاجه وكل حاجه بقت تمام هنعمل اي دلوقتي 
صقر... انا سمعت انهم كانوا ناوين يعملوا العمليه النهارده بس اتاجلت لبعد بكرا 
اسد... يالهوووي طيب وليه كدا وهنفضل قاعدين كدا في الصحراء اليومين دول بالبنات 
صقر... احنا عادي عندنا الصحراء بس الممرضين بس هفكر هنعمل اي المهم تتلم عشان دول امانا معانا ولازم ناخد بالنا منهم ها ناخد بالنا منهم مش نسلي نفسنا معاهم سامع 
اسد... سامع ياخوي اتنيل اللي يشوفك امبارح وانت سكران وحالتك اي ميشوفكش دلوقتي بس عارف ياض يصقر الممرضين دول فيهم مزتين اي موز ياض متيجي انت واحد وانا واحدها 
صقر... لسه بقول اي وهو بيقول اي انت ياض وربي لو مش اخوي كنت خليتك اترفضت من الشغل غور من وشي 
اسد... ياخوي اتنيل يعني انت اللي الله امصلي عليك السبحه هتتقطع من ايدك المهم دلوقتي بما ان مافيش حاجه هتتعمل فانا هروح انام وارتاح شوي 
صقر... غور نوم الظالم عباده 
اسد... ظالم طيب والله محد ظالم غيرك سلام وسابه ومشي 
عند نجمه قاعدها في الخيمه اللي عملينها ليها هي وخديجه وعماله تظبط فيها وتظبط لبسها وشنطهم 
خديجه بسرحان... نجمه بقولك اي رايك في الظابط اسد ده 
نجمه بمكر... الظابط اسد ليه ماله الراجل 
خديجه... ها لا ملهوش بس شاب مزز وبعضلات بس صايع اوووي وعايز تربه من جديد 
نجمه بستهبل... طيب متربيه انتي فيها اي 
خديجه... وانا مالي ياختي 
نجمه... مش عاجبك وانتي عجبه فيلا خير البر عاجله زي مبيقوله 
خديجه... انتي اتهبلتي وانا يعجبني ده بتاع البنات الصايع ده 
نجمه... ههههه ربيه ياحبيبتي 
خديجه... هي ناقصه وجع دماغ يلا تعالي نرتاح شوي عشان سمعتهم هيسهرو بليل وجو السهر في الصحراء بليل بيبقا جامد وحلو 
نجمه.... هههه ماشي وكانت ماسكه منديل بتبص لاقي طار منها طلع بر عن الخيمه طلعت تدور عليه هي وخديجه 
نجمه... يوه يعني طار فين ده ده اختفي
خديجه... خلاص سيبك منه
نجمه... مش جايبه غير واحد بس وانا بحب اربطه علي ايدي ووقت ما بصدع بربطه علي دماغي من الصداع 
خديجه... هم يومين وهنروح فستحملي 
نجمه بحزن... يوه طيب يلا نتخمد ياختي
خديجه... يلا 
عند صقر كان قاعد في الصحراء وعمال يشرب فين سجاره بيبص لاقي منديل  طاير جه علي ايدو مسكه وبيشم فيه 
صقر... الله ريحته حلوه بس بتاع مين ده وبيبص لاقي اسم نجمه مكتوب عليه بخط صغير راح مسكه وقام بسرعه وقف 
صقر وهو بيكلم نفسه... معقول بس هي اي جايبها هنا اكيد هي مش هنا وانا بيتهيقلي بس كيف انا فاكر انها بيبقا معاها مناديل زي دي لا لا هو اي حد يبقا معا مناديل زي دي يبقا هي طيب كيف واسمها ده يوه بقا وراح حاطط المنديل في جيبه وقعد 
انا لازم ابطل افكر فيها كدا كدا انا مستحيل اخلف وعدي مع حوريتي 
فلاش بااااااك 
_صقر صقر صقر!! 
صقر... قلب صقر نعم ياصغنن 
_اوعدني انك مش هتحب اي حد غيري 
صقر بضحك... ههههه طيب لو موعدتكيش اي هيحصل 
_مش هكلمك طول عمري وهختفي من حياتك ومش هوريك وشي تاني 
صقر بعصبيه... متقوليش كدا تاني انتي مستحيل تبعدي عن صقر حبيبك صح 
_بطفوله صح بس صقر اكيد هيحب غيري 
صقر بضحك علي براءتها... ههههه بوعدك يانجمتي في السماء وحوريتي فين الجنه اني مستحيل احب غيرك 
_بفرحه هاهاهاها وراحت جرت حضنته وانا بوعدك مش هحب حد غيرك اصلا انا مش هحب غير واحد زيك وظابط عارف انا عايزه لم اكبر اتجوز ظابط 
صقر بضحك... ههههه ظابط ان شاء الله هتتجوزي ظابط وهكون انا اي رايك موافقه 
_ههههه وانا اصلا مش هتجوز غيرك 
صقر... ههههه يعني بعد كل ده وطولي ده كله اتجوز طفله عندها عشر سنين 
_هههههه مهو انت هتستناني لم اكبر واكون دكتوره او ممرضه عشان انت تنقز الناس من الخطر وانا اشفي جروحهم وانقز حياتهم 
صقر وهو مبسوط منها... ههههه وانا محبتكيش من فراغ مع انك عمرك صغير بس عندك دماغ وحنيه وقلب يهزو كيان جبروت صقر 
_ههههه امال هو انا قليلا ولا اي 
صقر... هههههه 
الحاضر 
صقر... مستحيل انسا وعدي معاكي وهفضل احبك لحد مترجعيلي 
العسكري... صقر باشاا مش هتيجي تسهر معانا 
صقر... اي ده هو الليل ليل ايمتا والله مخدت بالي كنت سرحان ماشي ياخالد قولهم جي 
خالد... تمام حضرتك 
صقر راح الخيمه بتاعته وغير وراح عندهم كان الممرضين قاعدين في جنب والعساكر في جنب ومو&لعين نا&ر ومشغلين اغاني وقعدين يهزرو ويضحكه بس نجمه وخديجه كانوا اسه مجاوش 
صقر.. سلام عليكم 
الكل... وعليكم السلام 
خالد... احب اعرفكم ده بقا يبقا صقر باشااا هو القائد بتاعتنا زي اسد باشااا بس بصراحه اعلي من اسد واسد ميجيش جنبه حاجه 
اسد... لا والله وقام من مكانه 
خالد... احنا مش في شغل وبنهزر عادي واكدب يعني 
اسد... تكدب لا كيف والله لم نرجع 
صقر بجمود... نتظبط بقا ونبطل تهريج يلا اقعدو وقعدو وصقر جاله مكالمه مشي بعيد شوي والكل عمال يهزر 
خديجه جري تجري وبصوت عالي... اسد احلقني بسرعه 
صقر بيبص لاقها خديجه قلبه وقف 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
وقفنا البارت اللي فات لم صقر راح يعمل مكالمه وبيبص لاقي خديجه جي تجري وتقول اسد الحقني بسرعه وهو قلبه وقف خاف علي نجمه جه جري عليها 
خديجه... اسد الحقني بسرعههههه اسد والكل قام جري عليها 
اسد... في اي احكي 
صقر... في اي نجمه كويسه انطقي 
خديجه... صقر انت بتعمل اي هنا 
صقر بعصبيه وخوف... مش وقت زفت دلوقتي نجمه فين وكويسه وفي اي انطقي 
خديجه بعياط... نجمه وهي بتلبس  الحيه قرصتها الحقني بسرعه 
صقر والكل طلع يجري علي الخيمه علي نجمه 
صقر دخل لاقها مرمي علي الارض ولابسه بضي بقط وكان قرصه الحيه بدا ازرق 
صقر بعصبيه... كله يطلع بر 
اسد... صقر هتعمل اي مينفعش تسحب السم من جسمها 
صقر بصوت عالي... انا قولت كله يطلع بر سامعين 
الكل طلع وفضل خديجه وصقر قعد علي الارض جنب نجمه وحطها علي رجله 
صقر... ارجوكي قومي مش هستحمل انتي وهي تروحي مني وانا اقف ساكت قومي انا بعدت عنك عشان تعيشي حياتك مش تروحي مني قومييي وبدا يهز فيها 
خديجه بعياط... صقر مش هينفع كدا لازم نتصرف بسرعه قبل السم ما ينتشر في جسمها 
صقر... تمام اكيد معاكم حقنه للسم عشان اكيد عملين حسابكم عشان جين صحراء 
خديجه... اه معانا وراحت جابتها اهي 
صقر.. تمام عايز قطم  ومطهر وشاش 
خديجه... حاضر بس السم ممكن لم تطلعوا من جسمها ياثر علي جسمك 
صقر وهو بيبص علي نجمه... مالكيش دعوه بحياتي المهم هي تقوم 
خديجه... ياما نفسي افهم مدام خايف عليها وبتحبها كدا ليه بتبعد عنها 
صقر... مش وقته الكلام ده يلا تعالي عشان ننقزها 
خديجه... حاضر يلا وصقر بدا يطلع السم من دراعه نجمه 
خديجه... صقر نجمه بدات تفتح عينها بس انت مالك بدات تضعف ليه كدا 
صقر... ها لا مافيش حاجه 
خديجه بخوف علي صقر... لا متكملش ياصقر 
صقر بعصبيه... مالكيش فيه المهم هي تفوق عشان مستحيل اسيبها كدا 
خديجه... صقر حياتك 
صقر... هي حياتي وبدا يطلع في السم 
نجمه فتحت عينها وبتبص لاقي صقر جنبها 
نجمه... صقر انت هنا بتعمل اي 
صقر... انتي كويسه 
نجمه بتعب... اه بس انت بتعمل اي اوع تكون انت اللي سحبت السم من جسمي 
خديجه... اه يانجمه الحقي بقا عشان السم شكله طال جسمه وممكن ينتشر فيه 
نجمه... ليه عملت كدا 
صقر وهو بيضعف بدا يغيب عن الوعي... اهم حاجه عندي انك تعيشي مش مهم حياتي المهم انتي واغمي عليه 
نجمه... صقر صقر فوق 
خديجه.... يالهوووي هنعمل اي دلوقتي متقوليش انك هتطلعي السم من جسمه زي مطلعو 
نجمه بعياط... هاتيلي الشنطه بتاعتي بسرعه 
خديجه... جرت جابت الشنطه ونجمه طلعت منها حقنه 
خديجه... حقنة اي دي 
نجمه... الحقنه دي هتعمل السم اللي في جسمه عشان مش بكميه كبيره وادت صقر الحقنه 
خديجه... يعني هو هيفوق دلوقتي 
نجمه بحزن... لا لازم نستنا ساعه وبعدين هيفوق ونشوف اي هيحصل في الساعه دي لو جسمه فضل زي مهو والسم منتشرش يبقا كدا عدا الخطر وهيوفق لو انتشر لازم مستشفي بسرعه  وعيطت 
خديجه... اهدي طيب وانا متاكده انك هتساعدي 
نجمه... يارب يارب 
خديجه... يارب انا هطلع بر وانتي خليكي معا 
نجمه... تمام 
اسد اول مشاف خديجه طالعه من الخيمه جري عليها 
اسد... خديجه ها نجمه عامله اي 
خديجه بحزن... نجمه كويسه بس صقر 
اسد بخوف علي صقر... ماله صقر قولي انتطقي ومسكها وبدا يهز فيها 
خديجه... صقر السم اثر علي جسمه وغاب عن الوعي 
اسد ومتكلمش ودخل يجري علي الخيمه وورها العساكر والممرضين دخلوا لاقي نجمه قاعدها عماله تعيط وحاطه راس صقر علي رجلها وحضنه 
اسد قرب من صقر وبحزن... كل ده بسببك انتي صح انتي نجمه اللي امبارح كله وهو شارب عمال ينطق باسمها انتي نجمه اللي اول مره اخوي يرفض واحدها انه يسهر معاها بسببك انتي وبعد كل ده يحصل فيه كدا 
نجمه بعياط... انا والله 
اسد بعصبيه... متتكلميش خالص ولا اسمع صوتك واوعي كدا وزاح نجمه انا هاخد صقر اودي مستشفي يتعالج 
نجمه قعدت تعيط ومش بتتكلم 
خديجه شافت صحبتها اللي محدش بيقدر عليها ضعيفه ومش قادرها تعمل اي حاجه زعلت اووي 
خديجه... اسد باشااا المطلوب مننا ان احنا نعالجكم ولو مش واثقين من شطارتنا مكنش العميد خلانا جينا معاكم فياريت مالكش دعوه بصحبتي وسيبها تشتغل شغلها 
اسد بعصبيه ورافع ايدو في وش خديجه... انا مجبتش ليكي سيره 
خديجه بعصبيه... نزل ايدك من وشي وياريت تلتزم حدودك وتطلع بر الخيمه عشان انت مالكش الحق انك تدخل الخيمه بتاعتنا وهي ادت صقر حقنه وبعد ساعه ان شاء الله هيفوق 
اسد بصلها بغيظ وبعصبيه... لم نشوف بس وحياته لو حصلو حاجه لندمكم انتو الاتنين قداكم ساعه بس سامعين  وسابهم وطلع والكل طلع ورها 
خديجه جرت علي نجمه وخادتها في حضنها 
نجمه بعياط... خديجه هو ممكن يسيبني وكل ده بسببي صح 
خديجه... اهدي بس والله هيفوق وانتي مالكيش ذنب في اي حاجه هو اللي وافق انه يطلع السم مع اني منعتو كتير 
نجمه بعياط... يارب يارب يقوم يارب وقعدت تعيط 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
وقفنا البارت اللي فات لم خديجه قعدت خدت نجمه في حضنها وقعدت تهديها 
نجمه مسحت دموعها ووقفت... انا هروح اتوضه واصلي وادعيلو اكيد ربنا هيجبر بخاطري ويسمعني وسابتها وراحت اتوضت 
خديجه رفعت ايدها وقعدت تدعي... يارب اجبر خاطرها يارب 
_الو بقولك في اخبار اي جامده!! 
_في اي احكي بسرعه! 
_صقر اغمي عليه نتيجه سم انتشر في جسمه واحتمال يودع!! 
_بفرحه بجد!
_امال بهزر!! 
_عارف لو مات والعمليه تمت كويس المعلم هيبسطك! 
_ههههه وانا عايز كدا ومتخافش اي حاجه تحصل هعرفكم!! 
_تمام سلام دلوقتي عشان اروح اعرف المعلم! 
_تمام سلام!! 
_في اي!! 
_صقر بيسافر هاهاهاهاها 
_بيسافر كيف؟ 
_يعني بيموت والعمليه هتحصل كدا من غير مشاكل 
_بجد!! 
_اه والله لسه الخبر جي دلوقتي 
_بيضحك وهو بيقعد علي الكرسي كويس كويس يلا نحتفل بالخبر ده يلا 
_ههههه يلا ياباشااا 
عند نجمه بتصلي وخلصت 
نجمه... اسلام عليكم ورحمة الله وبركاته اسلام عليكم ورحمة الله وبركاته وقعدت تسبح وتصلي علي النبي وبتبص 
صقر بصوت ضعيف... نجمه نجمه 
نجمه بفرحه جرت راحت عندو... نعم انا جنبك اهو انت كويس
صقر حط ايدو علي وشها... انتي اللي كويسه 
نجمه بعياط... اه بس انت مش كويس 
صقر... متخافيش انا كويس اح اح اح وبدا يكح 
نجمه... ثانيه اجبلك تشرب وقامت جرت جابتلو يشرب 
نجمه... ها دلوقتي كويس 
صقر... اه ساعديني اقوم عشان اطلع بر 
نجمه... خليك مرتاح عشان لسه انت تعبان 
صقر... لا انا بقيت كويس مدام شوفتك كويسه 
نجمه بحب... يارب دايما كويس وساعدته يقف وهم طالعين صقر مال وكان هيقع بس نجمه لحقته قبل مايقع 
صقر ببتسامه... متخافيش مش هقع طول مانتي جنبي 
نجمه... وانا هكون جنبك دايما 
اسد لم شاف صقر جري عليه هو العساكر والممرضين 
اسد.. صقر صقر انت كويس طمني عليك انت كويس 
صقر... اه كويس اهدو 
خالد... جمدالله علي السلامه ياباشااا
صقر... الله يسلمك ياخالد 
خديجه... نجمه هو اكيد لسه تعبان ليه بتطلعي بر دلوقتي 
اسد... مهي مش عايزه يكون كويس وعايزه دايما يكون تعبان زي مكان بسببها كان هيموت 
نجمه بصت لا اسد وعينها كلها دموعه وقعدت صقر وجت تمشي صقر مسكها من ايدها 
صقر... خليكي رايحه فين وانت مين قال انها السبب في موتي 
_اه ياصقر لو انت مطلعتش السم من جسمها مكنتش زمانك كدا 
صقر بعصبيه... حد جاب ليكي سيره انتي دلوقتي تقفي زي اللي واقفين ومتدخليش في موضوع مش يخصك رد يااسد 
اسد... ليه متخليها تتكلم مهي زيها زي نجمه 
صقر بص لنجمه بحب.... محدش زي نجمه ابدا 
اسد... ليه بقا محدش زيها هي ممرضه زيها زيهم 
صقر... يمكن هي ممرضه زيها زيهم بس عند صقر لا واياك اسمع ان حد قرب من شعرها منها او زعلها بس انتو سامعين 
الكل وهو موطي راسه... سامعين
صقر... يلا كله يروح مكانه الكل مشي واسد بص لنجمه بغضب ومشي 
خديجه... نجمه اروح اجهز الخيمه واجيلك 
نجمه... ماشي 
نجمه... صقر هتعوز حاجه اروح اساعد خديجه 
صقر... خليكي معايا متمشيش هي مش صغير دي عندها لسان اسد بيحكي عنه فاكيد ايدها اد لسانها هههههه 
نجمه... هههههه طيب اوع تسمعك وتيجي 
صقر... ههههه متخافيش حبيبتي قدها واكتر وغمزلها 
نجمه بفرحه واستهبال... مين حبيبتك دي 
صقر... واحدها خطفت قلبي من اول مره شوفتها فيها بس كنت بستهبل عليها 
نجمه بلهفه... بجد ياصقر 
صقر... بجد وغمزلها 
اسد... صقر صقر تعال هنا عايزك 
صقر... جي اهو اروح اشوفه عايز اي واجيلك ماشي 
نجمه... ماشي بس خلي بالك من نفسك 
صقر... حاضر سلام 
نجمه... سلام 
نجمه دخلت علي خديجه الخيمه وهي فرخانه وعماله تغني وترقص 
واخير لقيت حبيبي واخير لقيت حبيبي 
خديجه... انتي اتجننتي ولا اي في اي 
نجمه... صقر اخير قالي ان انا حبيبته 
خديجه... ههههه يعني ده كله عشان قالك ياحبيبتي 
نجمه بفرحه... اه 
خديجه... يامجنونه يلا طيب عشان نجهز المكان عشان ننام بكرا هيكون يوم صعب ويارب يعدي علي خير 
نجمه... يارب يلا 
عند صقر 
اسد... صقر في اي واي مغيرك كدا انت حبيبتها ولا اي 
صقر... انا مستحيل احب حد غير حوريتي في الجنه ونجمتي في السماء 
اسد... لا والله مهو واضح المال اي اللي كان من شوي ده كان ناقص اجبلكم اتنين لمون 
صقر... لازم اعمل كدا عشان نجمه وخديجه تبع المافيا 
اسد بصدمه.... انت بتقول اي 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
وقفنا البارت اللي فات لم صقر كان بيكلم اسد وبيقوله ان نجمه وخديجه تبع المافيا 
اسد... صقر انت بتقول اي وعارف اللي بتقوله ده كويس
صقر بحزن... اه عارف ومكنتش مصدق بس اتاكدت اكتر لم سمعتهم وهم بيتكلمه 
اسد بصدمه... طيب فهمني اي عرفته خلاك تقول عليهم كدا 
صقر... وانا بسحب السم من دراع نجمه لقيت في واحمه علي كتفها نفس الواحمه اللي علي كتف المافيا وشوفت مره معا صوره لبنته وانا شغال عندو وقت مكنت بمثل عشان العمليه وكانت بنته عندها نفس الواحمه وفي نفس المكان اللي عند نجمه وانا بيغمي عليا سمعت نجمه وهي بتكلم خديجه وبتقولها 
فلاش باااااك 
نجمه... تمام ماشي هنخلص بس العمليه دي عشان هنقبض من ورها فلوس حلوه ومكانتنا عندو هتتغير خالص 
خديجه.. ههههه فعلا وكويس انك وقعتي صقر كمان 
نجمه... هههههه يابت دي اقل حاجه عندي اصلا 
خديجه... ههههه حصل 
الحاضر 
صقر... ها ياستاذ فاضل اي تاني عشان اتاكد انهم تبع المافيا 
اسد بصدمه... يولاد الاي طيب هنعمل اي دلوقتي 
صقر... لازم افضل ممثل علي نجمه اني فعلا حبيتها لحد ما المهمه تخلص 
اسد... اممم تمام بس والله مش هعدهالهم هم الاتنين عشان يبقا يعرفه يضحكه علينا تاني 
صقر... ههههههه قصدك ضحكه عليك ووقعتك خديجه صح 
اسد بدهشه وبيحور في الكلام علي صقر.. احب انت بتقول اي انا مافيش بنت احبها اصلا عشان كلهم بيهمهم الفلوس وبس 
صقر.... ههههههه يمكن المهم يلا نروح ننام عشان المهمه بكرا 
اسد... يلا ياخوي 
الصبح صقر واسد مجمعين العساكر وممرضين كلهم 
صقر... الممرضين يكونه جاهزين في اي وقت عشان لو حصل حاجه لقدر الله لعسكري يكونو موجودين وينقذوهم سامعين 
الممرضين... سامعين يافندم 
نجمه... بس ياصقر مينفعش نبقا بعيد عنكم عشان لازم نكون معاكم هناك عشان نلحق الضحيه بسرعه 
صقر بمكر... لا متخافيش هتلحقوهم بسرعه وانا كل ده بعملو عشان انتو بنات ومينفعش تبقا هناك وسط الخطر عشان انتو امانه معانا 
نجمه... اممم تمام 
اسد... تمام كدا خلصنا والعساكر انتو جاهزين صح عشان شوي وهنتحرك 
خالد... جاهزين يافندم 
صقر... تمام كدا نص ساعه ونتحرك 
الكل... تمام وتلفون صقر رن 
صقر... شوي وجي ومشي بعيد عنهم شوي 
واسد وقف يتكلم مع خالد ونجمه اسحبت ومشت ورها صقر 
صقر... اممم تمام ماشي كدا كويس بس لازم تكونو جاهزين في اي وقت 
_تمام يافندم 
صقر... تمام وخلص وجي يرجع بيبص لاقي نجمه واقفه 
صقر... في حاجه 
نجمه  .. ها لا بس جي اقولك خلي بالك من نفسك عشان انا ممكن يحصلي حاجه لو حاجه حصلتلك 
صقر بمكر... متخافيش ياحبيبتي انا اكيد هرجعلك ومقدرش ابعد عنك بس انتي خلي بالك من نفسك ماشي
نجمه بحزن... حاضر 
صقر... يلا نرجع بقا عشان محدش يفهمنا غلط واحنا لوحدينا كدا 
نجمه... ماشي يلا 
صقر وصل ونجمه راحت وقفت جنب خديجه والبنات واسد راح عند صقر 
اسد بصوت واطي... كنتو فين 
صقر... مالكش فيه حاجه بين الحبيبه ياعم انت 
اسد... حبيبه عليا احكي 
صقر.... ههههههه مافيش حاجه والله المهم يلا نتحرك 
اسد... ماشي يلا ياعساكر يلا وركبه العربيات ومشي 
_يامافيا يامعلم 
_ها كل حاجه بقت جاهزه عشان نقدر نسلم الاسلحه من غير اي خطر
_اه وهم اتحركه دلوقتي وجين هجموا علينا 
_هههههههه يوريني هيعمل اي صقر ده ان مخليت نهايته علي ايدي مبقاش انا المافيا 
_هههههه حصل ياباشااا 
عند نجمه 
نجمه رايحه جي وخايفه ومتوتر علي صقر 
نجمه  .. يابنات مينفعش نقعد كدا لازم نكون معاهم هناك عشان لو حصل حاجه ننقزهم 
_هنروح كيف اصلا هم كلهم مشي ومافيش غير تلت عساكر بر واقفين بيحرسونا 
نجمه... في عربيه بر تعالو نركب ونروح ورهم اكيد عربياتهم سايبه اثر نمشي عليه ونوصلهم 
خديجه... نجمه اعقلي واسكتي 
نجمه... اسكت كيف مهي مهتنا ان نعالجهم 
خديجه... وصقر قال خليكم واي حاجه تحصل هيجيب المصاب علي هنا واخد بنتين معا احتياطي
نجمه... اتنين مينفعش يلا يابنات 
خديجه... هتجيبي لنفسك المشاكل 
نجمه... مالكيش فيه يلا انا المسواله عنكم يلا معايا 
العسكري... رايحين فين 
نجمه بكدب... صقر رن عليا وقالي اني اجيب كام ممرضه وارحلو 
العسكري... رن ايمتا امال مرنش عليا انا ليه 
نجمه... معرفش اوع عشان نروح يلا 
العسكري... اممم طيب هنيجي معاكم 
نجمه... لا واحد بس والباقي يفضل مع البنات هنا الباقي 
العسكري... تمام يلا انا اروح معاكم 
نجمه... يلا وركبت هي وخديجه وبنتين 
صقر وصل عند الفله اللي فيها المافيا واللي هيتم فيها العمليه ووزع العساكر حولين الفله وحاوطوها 
صقر... اسد هندخل انا وانت وخالد ونهجم عليهم  والباقي يبقا يدخل بعدنا 
اسد... تمام يلا 
وراحو دخلو الفله واول مدخلو لاقي مافيش حاجه والمافيا قاعد يهزر هو اتنين واقفين حوليهم الحرس ومافيش اسلحه ولا اي حاجه 
المافيا... في اي ياصقر باشااا هم معلموكش في الشرطه ان مينفعش تتهجم علي بيوت الناس كدا
صقر... علموني اكيد بس لم يبقا ناس محترمه 
المافيا... انت عارف انت بتقول اي اتكلم كويس عشان مزعلكش 
صقر.... ههههههه وراح قعد علي الكرسي وحط رجل علي رجل اتكلم كويس حاضر بس اخلص كدا وطلع السلاح انت والرجاله ومن غير شوشر تعالو معانا 
المافيا قعد قدامه وحط رجل علي رجل.... سلاح اي بس انا قاعد انا واصحابي وبنفق شوي عن بعض ونهزر ولا الهزار بقا بيتحاسب عليه عند الشرطه 
صقر بعصبيه... نبطل بقا هزار واخلص قول فين السلاح ورفع المسد&س في وشه 
رجاله المافيا رفعه السلاح والكل رفع السلاح علي بعض 
المافيا... نزلو اسلحتكم وانت ياصقر باشااا ياريت تاخد اللي جاين معاك وتطلع من بيتي 
صقر مسك المافيا وحط المسدس علي راسه... اطلع الاسلحه يلا 
المافيا... صقر هتندم نزل مسدسك 
صقر... ههههههه عمري ما بندم 
نجمه وخديجه وصلو 
نجمه... خليكم هنا وانا هدخل اشوفهم 
العسكري... مينفعش خليكم هنا عشان خطر عليكم وصقر باشاا ممكن يموتني فيها كفايه جبتكم لحد هنا 
نجمه... مالكش دعوه انت خليك هنا بس 
صقر... خلي رجالتك تنزل السلاح وتدخل تجيب الاسلحه من جو يلا قدامكم دقيقتين يلا هعد لحد خمسه 5 4 3 2 وا
نجمه... صقر 
صقر بص نحيت نجمه راح المافيا ضربه وجري منه ورجاله المافيا مسكه نجمه وحطه السلاح عليها 
المافيا... ههههههه نزلو الاسلحه بقا ويلا اطلعو من هنا بالادب احسن مطلعكم جثه منك ليه والمزه دي قبلكم 
نجمه بصوت عالي... صقر الحقني 
خديجه سمعتها دخلت جري عليها جوه 
صقر وهو بيقعد.... ههههههههه متقتلها عادي اصلا كدا كدا هي تبعكم 
خديجه بصدمه... انت بتقول اي ياصقر انقذ نجمه 
صقر... مسمعش صوتك انتي التانيه ياخاينه 
المافيا... ههههه 3 2 
خديجه... صقر هتندم نجمه مش تبع حد انقذ نجمه ياصقر 
المافيا... واحد 
خديجه.... نجمهههههههههههههه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
وقفنا البارت اللي فات لم المافيا مسك نجمه وعد لحد تلاته وراح اطلق النار 
خديجه... صقر احلفلك بي اي ان نجمه ملهاش اي داخل بالمافيا انقذ نجمه ياصقر ارجولك 
المافيا..... ههههههه يلا سلام ياثكر وراح ضرب الرصاصه 
خديجه.... نجمههههههه 
صقر... انتي كويسه 
نجمه بتبصلوا  وعينها كلها دموعه ومش بتتكلم خديجه جرت عليها وخدتها في حضنها واسد جري علي المافيا وحط المسدس علي دماغه 
خديجه... انتي كويسه ياروحي الف حمد وشكر ليك يارب 
اسد... قول لرجالتك كلهم ينزلوا السلاح يلا 
المافيا... نزلوا السلاح اخلصوا 
خالد دخل هو والعساكر من بر وكانوا الشنط اللي فيها الاسلحه 
خالد... الاسلحه اهي ياصقر باشاا 
صقر مسك المسدس بتاعه ومشي نحيت المافيا وصوب المسدس نحيته 
صقر..... ان مندمتك علي اللي كنت هتعملوا مبقاش انا صقر اتشهد علي روحك يلا 
اسد... صقر لا صقر نزل مسدسك يلا صقر 
صقر بعصبيه... انت مش ناسي هو عمل فيا اي هو السبب في ان حوريتي تروح مني وهو السبب في موت امي انت ناسي ولا اي 
المافيا... هههههه امك لسه عايشه اصلا هههههههه 
صقر بصدمه... امي لسه عايشه قول هي فين اخلص 
المافيا.. لو عملت اي مش هقولك ياصقر ولسيبك تتعذب برضو بقيت حياتك 
صقر بصدمه... قول امي فين اخلص ولا هموتك 
المافيا... ههههههه مش هتقدر تموتني ومش هقولك ووريني هتعمل اي 
صقر... هـ اعد لحد خمسه لو منطقتش يبقا اتشاهد علي روحك يلا 
اسد... صقر بطل تهور هضيع حياتك 
صقر... 1 2 3 4 5 وجه يضربه نجمه رفعت ايدو راحت جت الرصاصه في الهواء 
صقر بصلها بغضب... انتي اي اللي عملتيه ده 
نجمه... لو موته مش هتستفاد اي حاجه بطل تخلي عصبيتك تاثر عليك وتضيع حياتك بسبب العصبيه 
اسد اخد المافيا وسلمه لخالد وخدو كل اللي تبع المافيا وحطوهم في عربيه الشرطه ومشي 
اسد... صقر يلا نرجع احنا بقا صقر يعني دراعك بيجيب دم 
صقر وهو عينه بتطلع شرار من الغضب... مالكيش فيه دي حاجه قليله 
نجمه... خديجه هاتي شنطة الاسعافات بسرعه من العربيه ومسكت صقر قعدتوا وجت تمسك دراعوا المصاب 
صقر... ابعدي عن دراعي 
نجمه مش بترد عليه وبتحاول تمسك دراعه وبعصبيه... متثبت بقا وتخليني اعملك الجرح 
خديجه... الشنطه اهي 
نجمه اخدت منها الشنطه وطلعت القطم والمطهر 
صقر... قولت مش هعمل دراعي يلا نمشي ووقف 
نجمه مسكته وقعدتوا متخافش ده مش هيبقا جميل عليك دي هتكون قبال انك انقذتني ياصقر باشااا فياريت تقعد 
صقر بصلها وسكت ونجمه بدات تطهر الجرح وتعالجه 
نجمه... خلصت يلا ياخديجه نمشي 
اسد... استنوا اركبه معانا مافيش اي عربي بر كله مشي 
نجمه... عادي نمشي لحد المعسكر اللي كنا فيه المسافه مش كبيره 
اسد... هتمشي كيف لحد هناك في الوقت ده ممكن حاجه تتطلع عليكم 
نجمه... عادي مش فارقه سلام وجت تمشي 
صقر قام ومشي عندها وشالها 
نجمه... صقر نزلني اي اللي بتعملوا ده 
صقر متكلمش وطلع بيها لحد بر وحطها في العربيه وقفل عليها 
اسد بتوتر... يلا ياخديجه 
خديجه بصتله ومردتش وطلعت وهو ركبت جنب نجمه من ورها وصقر واسد ركبه قدام في العربيه ومشي 
رجعو المستعمر وخدو كل حاجه ورجعو مصر وكل واحد علي بيته 
نجمه وخديجه اول ما وصله دخلو الاوضه وترمي علي السرير 
نجمه بحزن... خديجه ارجوكي ساعديني انساا انا مش عايزه اعرفه تاني وعايزه ابقا قوي لم اشوفه قدامي مضعفش 
خديجه... محدش بيقدر يساعدك تنسا غير نفسك 
نجمه... وانا هنسا عشان تعبت لحد هنا وكفايه اووي وبعياط بقا يضحك ويمثل عليا انه بيحبني ويعتبرني تبع المافيا وكان سايبه يموتني 
خديجه قامت اخدتها في حضنها... اهدي بس وانسي كل حاجه وحشها وتعالي نبدا من جديد 
نجمه... فعلا انا هبدا حياتي من جديد خلاص عشان تعبت المهم يلا دلوقتي نرتاح عشان هنروح بكرا الصبح عند العميد 
خديجه... تمام يلا تصبحي علي خير 
صقر وصل البيت هو واسد وصقر سابه ودخل اوضه الملاكمه وبدا يكسر في اللي في الاوضه وهو بيفتكر نظرات نجمه ليه اللي كلها دموع وكرها ليه 
صافي... اسد ماله صقر 
اسد بحزن علي حاله اخوي.... سيبه بس المهم انا طالع ارتاح 
صافي... تمام ماشي 
زينب... انا هدخل اشوف ماله وراحت فتحت الباب 
صقر... سيبوني لوحدي اطلعوا بر 
زينب... انا يابني زينب 
صقر... في اي 
زينب دخلت وقفلت الباب... مالك احكيلي 
صقر بجمود... مافيش 
زينب... مش هيحصل حاجه لو عيطت وفضفضت ليا انا زيها برضو 
صقر بجزن... انتي مستحيل تكوني زيها هي اكتر واحدها كانت بتريحني وتفهمني انا خسرتها بسببك ودايما بخسر ناس بسببها هي دلوقتي 
زينب بستغراب... كيف 
صقر... وعدتها وعد اني مش هحب حد ابدا وفضلت محافظ علي الوعد ده اديلي يجي 15سنه ومن وقت موعدتها بس لم حبيت حد مش قادر اقرب منه بسبب الوعد ده معني اني تعبت ومش لاقيها خالص وبعدت اللي بحبها عني بتصرفاتي 
زينب... يابني احنا مش عارفين هي فين دلوقتي عايشه ولا ميته ولو عايشه يمكن تطلع متجوز فشوف حياتك يابني وهي لم ترجع هنحكيلها وهتتفهم الموضوع 
صقر... بجد 
زينب... اه بجد روح رجع اللي بتحبها ليك يلا 
صقر بفرح... لا هروح ليها الصبح الجامعه بتاعتها عشان هيكرموها اكيد بكرا 
زينب... ربنا يسعدك يارب يابني يلا روح ارتاح بقا شوي 
صقر بفرحه... حاضر تصبحي علي خير 
الصبح... نجمه يلا انا خلصت 
خديجه... وانا يلا عشان نروح الجامعه 
صقر صحي خد دش ولبس ونزل 
صقر... صباح الخير 
صافي... اي الشياكه دي اول مره تلبس كدا بقا صقر باشاا لابس كاجول ورجع للشباب كانه عندو 20سنه مش و32
مياده بغيظ... يمكن رايح يقابل مهو خلاص سابني فلازم ييشوف واحدها يتسله معاها 
صقر... مش هرد عليكي يلا سلام عشان مش فاضي سلام وسابهم ومشي 
نجمه وصلت هي وخديجه وراحه عند العميد واول ما فتحوا الباب 
نجمه... انت  
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
نجمه... انت
خديجه... معتز بتعمل اي هنا 
معتز... جي اشوف خطيبتي ولا حرام اشوفها وقام يسلم علي نجمه 
معتز... ازيك ياروحي عامله ايه 
نجمه... الحمدلله بخير وانت اخبارك اي 
معتز... الحمدلله بخير 
خديجه... مش قصدي حاجه بس ثانيه هي بقت خطيبتك امتا 
معتز... هه هه هه انتي نسيتي ولا اي يا خوخه ان احنا كنا متفقين ان لم هـ رجع من السفر هـ نتخطب مالك يا نجمتي متردي عليها 
نجمه... ها اه قال لم يرجع هـ نتخطب 
معتز... ايو كدا وانا رجعت و غمز لنجمه 
العميد... نجمه يابنتي انتي و خديجه في حفله تكريم ليكم النهارده 
نجمه... تمام يادكتور شكر لحضرتك بس مكنتش مستاهله 
العميد.. كيف مش مستاهله انتو متفوقين جدا المهم هروح قدامكم وانتو خلصوا كلام و تعالوا واي بعد اذنك يا مهندس 
معتز... اتفضل حضرتك 
خديجه... يلا احنا كمان عشان نحضر التكريم 
نجمه.... تمام يلا 
معتز... استني ومسك ايد نجمه وراح حط ايدو في جيبه وطلع خاتم ولبسه لنجمه و باس ايدها 
معتز... الخاتم ده هديه مني ليكي لحد مجيب خواتم الخطوبه 
نجمه بـصتلوا و ابتسمت وسكتت 
خديجه... يلا مش فاضين و شدت نجمه و طلعوا و سابه معتز 
صقر... ها ياض كدا حلو صح 
اسد بفرحه عشان اخوه فرحان... مخلاص ياعم انت دانت ولا اللي هيقابل السفيره 
صقر ضربه بايدو في بطنه... اكتر ياروح طنط 
اسد... ههههه والا عشت وشوفتك بتحب ياصقر وهيبقا عندك واحدها تلمك عشان انت صايع وبتاع نسوان 
صقر... ههههههه مالكش فيه والدور والباقي عليك انت وربي لحرشها عليك تظبطك 
اسد.... هههه عيب انا اخوك 
صقر... ههههههه عادي برضو المهم يلا ننزل وصلنا الجامعه 
اسد... يلا 
_سلام عليكم يسعدني ويشرفني حضوركم معانا هنا وحابه اشكر الدكتور اشرف عميد الكليه علي مجهوده معاكم 
وتاني حاجه حابه اشكر كل الممرضين علي مجهودهم وتفوقهم ونكرم الطالبه نجمه وخديجه عشان اكيد كلكم عارفين هم قد اي ممتازين وياريت يتفضلوا يجي هنا 
خديجه مسكت ايد نجمه اللي كانت مصدومه من اللي حصل وطلعوا عشان ي تكرموا 
خديجه... والنبي فكي شوي لحد منخلص الحفله وبعيد نتصرف 
نجمه... حاضر وطلعوا يستلموا الجوائز وجي نازلين 
معتز... ثانيه لو سمحتوا 
خديجه ونجمه بيبص لبعض بستغراب 
صقر... مين ده وفي اي 
اسد... معرفش استنا هنعرف دلوقتي
نجمه.. في اي يامعتز 
معتز... استني وطلع وقف جنبها ومسك المايك 
معتز... بعد اذنكم اسمحولي ابارك لخطيبتي علي تفوقها قدامكم و تأسفلها اني كنت بعيد عنها الفتره دي كلها 
صقر بيبص لــــ اسد ومتعصب اوووي... هو اي ده 
اسد... والله معرف استنا بس وهنعرف 
معتز... نجمه حبيبتي ممكن تقبلي مني الهديه دي وانا اسف اني سافرت وسيبتك كان غصب عني سامحيني 
نجمه رفعت ايدها عشان تاخد الهديه منه وبتبص لاقي صقر واقف في الحفله وسط الناس ومتعصب اوووي وماسك عصير في ايدو 
نجمه اخدت الهديه من معتز وهي بصي لصقر عشان تغيظه 
نجمه... شكرا ياقلبي وانا مش زعلانه منك انت سافرت عشان تحقق حلمي وحلمك 
صقر سمع كدا واتعصب جامد راح كسر كبايه العصير اللي في ايدو 
اسد... صقر ايدك بتجيب دم 
صقر بص لـ اسد وسابه وطلع ركب العربيه 
اسد طلع ورها وهو طالع خبط في خديجه 
خديجه... اسد باشااا بيعمل اي هنا
اسد.. قولي ل نجمه تبطل تلعب قصاد صقر عشان لعبها مع صقر ممكن يدمرها وهو وقت عصبيتي مش بيبقا واعي للي بيعملوا 
خديجه بستغراب... ليه هي عملت اي 
اسد... انتي بس قوليلها كدا وسابها وطلع يجري عشان يلحق صقر 
اسد... صقر والنبي امشي براحه هتموتني يخربيتك انت وهي انا والله لسه شاب وعايز يفرح شوي صقر براحه هموووت يخربيت امككك ياختييييييي 
صقر سايق العربيه وماشي سريع جدا 
اسد... طيب اتقلبلك نجمه وحبني انا بس متموتنيش لسه شايف مزتين النهارده عايز اسهر معاهم صقر امشي براحه وحياتي عندك 
صقر... بقا انا تمثل انها بتحبتي وتطلع بتحب معتز ويزود سرعه العربي 
اسد... يخربيت امك يامعتززز هموت بس بسببك النهارده والله لم امسكك لموتك صقر قطعت خلفي خف السرعه بقا والنبيييييي 
صقر وقف بالعربيه وبص ل اسد ونزل من العربيه ووقف جنبها واسد نزل وره 
اسد... صقر بقا واحدها تعمل كدا فيك فكك منها وفي بنات كتير مش احنا اللي نزعل علي واحدها 
صقر... حبيتها حبيتهااااا انت عارف ان محدش عرف يملك ده وشاور علي قلبه غيرها هي ومحدش قدر يقف قدام صقر المنشاوي غيرها ويهز كيانه دانا ببقا نايم وبحلم بيها 
اسد بحزن علي اخوي... صقر نصيبك كدا اهد بقا بقا صقر اللي عامل زي الجبل اللي مستحيل حد يقدر يقف قدامه بنت تعمل فيه كدا وعادي يعني ممكن اجبلك زيها عشره 
صقر بحزن... بالنسبه ليك هي بنت عادي بس بالنسبه لصقر هي كل حياته وبدا يضرب ايدو في العربيه طيب قولي كيف هقدر اشوفها مع معتز في بيتنا قولي 
اسد... وانت من ايمتا بتكون فيه البيت احنا علطول بنكون بر اهدي كدا ومتضعفش لازم تفضل صقر اللي زي الجبل اللي الناس كله بتخاف لم تسمع اسمه اللي ميهمهوش اي حد غير نفسه 
صقر بص لـ اسد ومشي خطوتين.... انا فعلا لازم انسا هو اصلا كل صنف حواء خاينن وملهمش امان وانا غلطان اني رجعت حبيت ولازم ارجع صقر بتاع زمان ومسك التلفون ورن علي خالد 
خالد... الو ياصقر باشااا 
صقر... تجيب المافيا وتحطه في اوضه وتقفل عليه لحد ماجي 
خالد... بس هتعمل اي يافندم احنا مش عارفين نطلع منه بمعلومه 
صقر... اللي قولته يتسمع سلام 
اسد بستغراب... صقر هتعمل اي 
صقر... هعرف امي فين اللي نسيتها بسببها واعرف كل حاجه عن الاسلاح والمخدرات 
اسد بتعجب.. كيف! اوع تكون ناوي تعمل اللي كنت بتعملوا في الناس من تلت سنين 
صقر بصلوا وابتسم يلا نرجع وركب العربيه 
اسد.... ياختييي لا يارب انا مكنتش قصدي اخلي يرجع لحياته الاول يعني لو حد مات انا ماليش فيه منك لله يانجمه داحنا غيرنا بمعجزه 
صقر... هتيجي ولا امشي انا 
اسد... جي اهو 
خديجه واقفه بتقلع الطرحه وعماله تفكر في كلام اسد ليها في الحفله 
خديجه ... نجمه انتي شوفتي اسد وصقر في الحفله النهارده 
نجمه... اه مهو انا كنت لسه هرفض هديه معتز بس لم شوفت صقر وافقت اخد الهديه عشان اثبتلوا اني اقدر اعيش من غيرو وهو مبقاش يهمني زي مانا مش هما
خديجه وهي بتكلم نفسها بصوت واطي... لو انتي مش هما مكنش جابلك بكي ورد وكتبلك رساله اعتزر وحب ليكي 
فلاش باااااك 
خديجه... هو اسد ده اهبل ولا اي هي نجمه جت نحيتهم دلوقتي فكني لم اروح اكمل الحفله وماشي وبتبص لاقي بكي ورد مرمي راحت نحيته وجابته
خديجه... الله مين اللي جايب ده ورامي هنا وبنبص لاقي فيه ورقه خديجه... لم اشوف مكتوب فيها اي ويتفتح الورقه 
_نجمه انا عارف ان مهم اتاسف و اعتزر ليكي مش كتير علي كل اللي عملتوا فيكي بس حقكك عليا وانا جاهز لاي حاجه تعمليها بس ارجوكي سامحيني والله انا فعلا بحبك ومقدرش اعيش من غيرك عارفه انتي اول واحدها بعد امي وحوريتي يدخل قلبي عارفه انا طول مانا معاكي بكون طاير من الفرحه ف سامحيني وتعالي نبدا من جديد وتوافقي تكوني مرات صقر باشااا بحبك والله وبموت فيكي 
الحاضر
 مش عارفه ليه لم تبقا ناوين ترجعوا يحصل حاجه تقلبكم 180درجه تاني ربنا يسترها بقا!! 
نجمه... بت سرحتي رحتي فين وبتبص علي الكرسي لاقي بكي ورد اوع مين اللي جابلك الورد ده وغمزتلها لم اشوف مين جايبه 
خديجه... يالهوووي لو شافت الورقه وقرأت اللي فيها  نجمه لا سيبيه 
نجمه... لا وجرت مسكته 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
وقفنا البارات اللي فات لم نجمه راحت تاخد بكي الورد 
خديجه خايفه نجمه تشوف الرساله و تزعل ويحصل حاجه راحت جرت خطفت منها بكي الورد 
نجمه... هاتي الورد ده شكله حلو 
خديجه... بس ده بتاعي انا 
نجمه... هاتي بقا الورد شوي و ابقى خدي ياختي بعدين 
خديجه... حاضر و شالت الورقه منه من غير متاخد بالها
نجمه... الله ريحته حلوه اووي
خديجه... اه ويلا سيبيه وتعالي قوليلي ليه كنتي بتوافقي علي كلام معتز ومكنتيش بتعترضي خالص 
نجمه بحزن... عشان لم ساعدني زمان خلاني وعدته اني هكون خطيبته وكمان انتي عارفه انه ممضيني علي شيك ب2مليون جنيه الحرامي فلو رفضت اكيد كان هيطلب الفلوس وانا اجيب منين 2مليون 
خديجه... معلش ياحبيبتي ان شاء ربنا هيعدلها وخير ان شاء الله المهم يلا ننام 
نجمه... يلا اصلا انا تعبانه 
عند صقر بعصبيه... فين انطق  
العسكري... في الاوضه زي محضرتك طلبت ياباشااا 
صقر... تمام امشي من وشي 
اسد... صقر اهدي متتهورش 
صقر بضحكه فيها مكر... حاضر يلا روح علي مكتبك 
اسد بخوف من ضحكته... حاضر 
خالد... صقر في عمليه سرقه حصلت في مكان.... 
صقر بعصبيه... اسمي صقر باشااا انت ناسي نفسك ولا اي هو انا كنت بلعب معاك في الشارع 
خالد بحزن... انا اسف ياباشاا 
صقر... تمام خد اتنين وروحه شوفه عمليه السرقه دي يلا 
خالد... حاضر يافندم وطلع اسد بص لصقر وطلع وره خالد 
اسد... خالد خالد
خالد... نعم يافندم 
اسد .. فندم اي انا اسد صحبك 
خالد... صحبي بر العمل بس هنا انت اسد باشاا 
اسد... خالد متزعلش والله صقر متعصب وشكلوا ناوي يرجع لصقر القديم 
خالد بصدمه... صقر القديم كيف ده واي حصل
اسد... بعدين احكيلك المهم دلوقتي متزعلش ولازم نقف جنبه 
خالد... حاضر 
صقر دخل وقعد علي الكرسي... ازيك 
المافيا.... تمام وجه يقعد علي الكرسي صقر زاح الكرسي راح واقع علي الارض 
صقر... انا قولتلك تقعد اقف علي حيلك يلا 
المافيا... اممم تمام 
صقر... يلا انطق امي فين اخلص 
المافيا ببرود... معرفش هي امي ولا امك متروح تدور عليها 
صقر بعصبيه... قولت امي فين مهو مدام عارف انها عايشه يبقا اكيد عارف مكانها 
المافيا... لا معرفش 
صقر... تمام مدام مش راضي تحكي لوحدك ياعسكري ياعسكري 
_نعم يافندم 
صقر... هتلي البتاعه اللي فيها الفحم المولع يلا 
العسكري فضل واقف وبيبص علي المافيا وعلي اللي هيحصلوا
صقر بعصبيه... انت لسه واقف اخلص 
العسكري... حاضر يافندم حاضر وطلع جري جاب الفحم المولع 
صقر... ها ناوي تتكلم ولا اخليك تتكلم غصب عنك 
المافيا... هتندم لو عملت حاجه 
صقر... عمري ما بندم اخلص وانطق ومسك الفحم وحطه علي ايدو 
المافيااا.... ااااااااه ايدي
صقر... قولتلك انطق يلا 
المافيا... هي بقت كدا طيب مش ناطق 
صقر... تمام وراح قلع الجاكت و عطي للعسكري.. انت اللي بتجيبه لنفسك وانت اصلا راجل كبير في السن وراح ماسكه وضربه 
المافيا وهو بياخد نفسه بالعافيه... ام ك هتلاقيها في دار المسنين 
صقر بصدمه... يابن الا...انت اكيد اللي وديتها ونزل فيه ضرب تاني 
العسكري رن علي اسد يجي يلحقه قبل ما صقر ياموته 
_الا ياسد باشاا تعال بسرعه صقر باشااا عمال يضرب في المافيا وهيموته 
اسد... تمام تمام جي اهو وطلع جري علي اوضه المخزن السري ولاقي صقر بيضرب المافيا وقرب يموت في ايدو جري شده من علي 
المافيااا.... كح كح كح كح 
اسد... انت اهبل هتموته في ايدك صقر سيطر علي اعصابك 
صقر... مالكش فيه وانت تاخدو تحطه مع المجرمين وتخليهم يظبطه سامع 
العسكري بخوف... سامع يافندم 
اسد... صقر اهدي بقا وانساا وارجع لعقلك 
صقر... بطلت انسااا عشان لو نسيت هرجع اكرر الغلط يلا سلام اروح اشوف امي وسابه ومشي 
العسكري... ها ياباشااا هعمل اي 
اسد بحزن علي حاله اخوه...سيبه هنا احسن ميروح هناك ويموت
العسكري... تمام يافندم 
صقر وصل دار المسنين وهو فرحان انه هيشوف امه 
صقر... لو سمحتي في واحدها هنا اسمها فاطمه السيد احمد 
_اه مين  حضرتك يافندم 
صقر بفرحه وحزن... انا ابنها 
_تمام تعال معايا وخدته وطلعت بيه غير الجنينه الشاورلك عليها  
صقر بفرحه... لا انا هعرفها شكرا ليكي روحي انتي 
_تمام 
صقر فضلت يبص ويدور عليها وسط الناس وبيبص لاقي واحدها قاعدها لوحدها بعيد 
صقر بحزن... امييي ومشي راح عندها 
صقر وهو دموعه نازله منه... ممكن اقعد جنبك 
فاطمه... اتفضل يابني 
صقر بعياط... انتي عارفه انا مين 
فاطمه... مش واخدها بالي يابني والله الواحد كبر ونظره بقا ضعيف استنا ولبسه النظاره وبصتله شوي 
فاطمه بعياط ولهفه ام.... صقر 
صقر بعياط... ااااه يامي وراح حضنها 
فاطمه بعياط وعماله تبوس فيه ... حبيبي اخير شوفتك كنت خايفه اموت قبل مشوفك الحمدلله يارب الحمدلله يارب 
صقر بعياط... بعد الشر عليكي انا مستحيل اسيبك او ابعد عنك تاني سمحيني اني سيبتك تبعدي عني وبدا يبوس فيها ويبس ايدها ويحضنها 
فاطمه بعياط... وحشتني اووي ياصقر ليه غبت عني 
صقر... والله لو اعرف انك هنا مكنت سيبتك لحظه واحدها سمحيني 
فاطمه... عارف محدش بيجي يقعد معايا واشم ريحته فيك واحس انه شبهك غير حوريتك 
صقر بصدمه.... حوريتي 
فاطمه... اه حوريتك كل يوم اتنين وجمعه تيجي تقعد معايا من اول اليوم لحد اخرو وترجع تروح 
صقر بفرحه... بجد 
فاطمه... اه امال اكدب عليك وبعد بكرا الجمعه وهتيجي الاتنين اللي فات مجتش عشان كان عندها شغل ابقا تعال يوم الجمعه وشوفها معايا 
صقر... بس انتي هتروحي معايا  دلوقتي 
فاطمه بحزن... انا مستحيل اروح البيت اللي رموني منه في الشارع 
صقر... رموكي في الشارع مين ده اللي رماكي 
فاطمه بحزن... ابوك وصافي اختي 
صقر بصدمه... كيف ده احكيلي 
فاطمه.... حاضر يابني لم المافيا خطفتني بسبب ان ابوك كان شغال معاهم وحصل مشاكل بينهم راحه خطفوني ولم طلبوا من ابوك يديهم فلوس رفض راحوا فضلوا حبسيني وخطفيني عندهم وسابوني بعدها بسنتين راحوا اول ما سابوني رجعت البيت بعد مكنت مش ناوي ارجع رجعت عشانك رجعت لقيت ابوك متجوز صافي ومخلف منها عيل مش فاكره اسمه اي المهم اول ما شفوني راحو يطردون ورموني في الشارع ووقتها موافقش انهم حتي يخلوني اشوفك رحت ملقتش مكان اروح بقيت بنام في الشوارع لحد م واحد ابن حلال جابني هنا وفضلت هنا زي مانت شايفني اهو 
صقر بحزن وغضب... وربي لندمهم علي اللي عملوا فيكي 
فاطمه... لا انا كفايه اني شوفتك عارف علطول وانا بصلي كنت بدعي ان اقدر اشوفك قبل ما اموت والحمدالله اهو ربنا حقق امنيتي وشوفتك 
صقر... بعد الشر عنك ان شاء ربنا هيطول في عمرك وتعيشي معايا عشان بجد محتاجك اووي في حياتي ومش هقدر استحمل تبعدي تاني عني 
فاطمه بعياط وحضنته... ياحبيبي يابني عارف حوريتك قمر اووي وبسم الله ماشاء الله اختيارك حلو اووي 
صقر بحزن... انتي احل يافطوم ياقمر انتي بس قوليلي صح انت كيف عرفتي بحوريتي وانتي اصلا سايبه البيت من قبل مهي تتولد 
فاطمه... هقولك كيف من سنتين 
فلاش باااااك
فاطمه... في اي يفوزيه ياختي 
فوزيه... فاطمه انتي عارف ان هنا انا مش بثق في حد غيرك ويعتبر انتي مكانتك زي مكانتي والمديره هنا 
فاطمه بستغراب... وه في اي متنطقي 
فوزيه... بصي انا هروح اعمل العمليه وانتي تخلي بالك من دار المسنين وبكرا جي طقم ممرضين عشان بيجو يطمنوا علي صحه اللي هنا فعيازكي تديري المكان وتفضلي معاهم ماشي 
فاطمه... حاضر وان شاء الله هتعملي العمليه وتيجي بالسلامه 
فوزيه... يارب يلا هروح امشي انا بقا 
فاطمه... ماشي روحي 
تاني يوم 
فاطمه استقبلت الممرضين استقبال حلو 
فاطمه... انا هنا مكان فوزيه المديره يعني اي حاجه عايزنها قولولي عليها 
_تمام 
فاطمه.... يلا تعالوا معايا اوريكم الناس اللي هنا وجت تمشي كانت هتقع بس جرت عليها وسندتها 
_حاسبي يامي خلي بالك من نفسك 
فاطمه قلبها بدا يدق جامد وبصتلها وسكتت 
_انتي كويسه طمنيني فيكي حاجه 
فاطمه  .. ها لا انا كويسه انتي اسمك اي 
_بضحك محسوبتك حوريه 
فاطمه بضحك... الله اسمك حلو ياحوري 
... حوريه يلا بعد اذنك عشان نخلص الشغل 
فاطمه... لا روحو انتو وسيبها معايا شوي 
ب خافت علي صحبتها احسن متعمل فيها حاجه... مينفعش يامدام لازم تيجي معانا 
حوريه.... لا روحي انا هقعد معاها 
فاطمه... انتي بنت مين يابنتي انا حاسه من نحيتك باحساس غريب كاني عرفاكي او تقربيلي 
حوريه... وانا كمان حاسه من نحيتك احساس حلو ومرتاحك جدا 
ممكن انتي تقوليلي انتي مين ام مرات مين 
فاطمه سمعت مرات مين وسكتت وبحزن... انا مرات وليد احمد المصري 
حوريه سمعت الاسم ونصدمت.. انتي مامت صقر فاطمه هانم 
فاطمه بصدمه.. انتي تعرفيني 
حوريه.... انا بنت زينب اللي شغاله عندكم داده في الفله 
فاطمه بفرحه مختلطه بحزن... بجد وخدتها في حضنها طمنيني طيب صقر ابني عمال اي 
حوريه بحزن... صقر 
فاطمه.. اي في اي 
حوريه بعياط... انا اهلي رموني من زمان بسبب طمعهم وان محدش كان ناوي يربيني بس انا كنت بحب صقر وصقر كان بيحبني بس من وقتها معرفش عنهم حاجه 
الحاضر 
فاطمه بحزن... ومن وقتها حكتلي كل حاجه وانك بتقولها حوريتي وايام الاجازه بتيجي تقضيها معايا 
صقر بفرحه وحزن... طيب انا هقعد معاكي لحد متيجي بعد بكرا وبعدها اخدك انتي وهي ونسافر نعيش بر انا خلاص مش مستحمل ابعد عنكم تاني 
فاطمه... ولا انا يابني مستحمله ابعد عنك اقولك تعال نصلي الفجر سوء انا وانت 
صقر بفرحه... ماشي يلا زي زمان 
فاطمه... يلا 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
وقفنا البارت اللي فات علي ان صقر عرف امه وراحلها وقالتلوا ان حوريته بتجيلها وقامه يصلوا الفجر سوء 
نجمه... خديجه خديجه يلا قومي اخرنا علي الجامعه الساعه 8ونص 
خديجه قامت مغضوضه تجري علي الحمام... يالهوووي يالهوووي 
نجمه عماله تضحك عليها وقعت علي السرير خديجه بتبص عليها لقتها بتضحك راح شكت فيها راحت مسكت التلفون تشوف الساعه كام وبتبص لقتها سبع 
خديجه بغيظ.. طيب والله انتي معندك دم عشان تقوميني كدا مفزوعه 
نجمه... ههههه معلش مهو انتي مش هتقومي غير كدا المهم يلا عشان نروح الجامعه ونيجي بدري نجيب الطلبات عشان نجهز نفسنا لخروجه بكرا 
خديجه بقرف... مش هغور معاكي عشان لو غورت اخليهم كلهم يجبولي حق اللي بتعملي  فيا 
نجمه.... ههههههه طيب يلا بس جهزي نفسك عقبال مجهز الفطار نفطر قبل م ننزل
خديجه... اشطاا دخلت تاخد دش 
فاطمه عماله تمشي ايدها علي شعر صقر وهو نايم وبتركز في ملامحه صقر فاق 
صقر... صباح الخير ياروح قلبي 
فاطمه بحب.. صباح النور ياحبيبي لسه بدري نام شوي 
صقر... ليه هي الساعه كام 
فاطمه... الساعه 10
صقر... يالهوووي دانا اتاخرت اصلا علي الشغل 
فاطمه بحزن... ليه انت مش ناوي تقعد معايا النهارده 
صقر.. اكيد بس عندي شغل مهم اروح اخلصوا واجيلك اقعد معاكي لحد بكرا عشان اخدك انتي وهي وسرح فينجمه 
فاطمه... صقر مالك سرحت في اي في حاجه يابني 
صقر... ها لا يامي يلا اسيبك اروح اخلص شغل واجيلك وراح باس علي دماغها 
فاطمه... ماشي ياحبيبي ربنا معاك خلي بالك من نفسك 
صقر.. حاضر سلام 
نجمه... خديجه يلا بقا خلينا نخلص تسويق عشان نروح 
خديجه... يوه والله بزهق من يوم التسويق معاكي عشان تبقا عايزه تشتري السوق كله 
نجمه... ههههه والله لو معايا فلوس كتير كنت اشتريت 
_ليه انتي كيف مش معاكي فلوس كتيره وانا معاكي 
نجمه وخديجه بيتلفته يشوفه مين 
نجمه... معتز 
معتز... اه ياقلبي عامله ايه 
نجمه... الحمدلله بخير وانت وبتعمل اي هنا 
معتز... انا الحمدلله بخير وبعمل اي هنا بشوف مراتي شاطره ولا لا وغمزلها 
خديجه واقفه مش طيقه وبتبصلوا بقرف 
معتز... خديجه مالك مش طيقاني ليه 
نجمه... ها لا هي بس مرهقه من الجامعه المهم انا هروح اخلص وانت مش هتروح 
معتز... اهلا مروح يلا واه صح تعالي معايا عشان وحشتي ماما وعايزه تشوفك فيلا معايا دلوقتي 
نجمه بتردد.... طيب خليها وقت تاني 
معتز... لا دلوقتي يلا ومسكها شدها ركبها العربي
معتز... يلا ياخديجه اركبي راحت ركبت وقعدو يبصوا لبعض ومعتز ركب وساق العربي ومشي 
اسد وهو داخل علي صقر مكتوبه... مالس بدري كنت فين ياستاذ كنت سهران مع مين 
صقر... ياعم اتنيل المهم خلصت المهمه بتاعت امبارح ياخوي 
اسد... اه خلصتها كنت فين بقا 
صقر بفرحه... كنت سهران مع اجمل واحدها في حياتي اللي مهم اوصف حبي ليها مش هقدر اوصفه امي تاج راسي 
اسد بصدمه... امك انت لاقيتها 
صقر... اه بس مالك اتغيرت لي كدا 
اسد... ها لا عادي المهم انا هروح شوي عشان هروح عند طنط مديحه 
صقر ملامحه اتغيرت... اممممم طيب استنا اجي معاك 
اسد... تمام يلا 
معتز... ياماما ياماما 
مديحه وهي نازله من علي السلم... ايو ياحبيبي في اي 
معتز... تعالي شوفي جايبلك مفاجأة معايا 
مديحه بستغراب... اي هي ياروحي 
معتز... نجمه ياماما 
مديحه بقرف... نجمه اممم ازيك ياحبيبتي 
نجمه... الحمدلله بخير ياطنط 
معتز... اهي ياستي كنتي عايزها وجبلتهالك 
مديحه... كويس اقعدي ياحبيبتي وانت يلا سيبني مع خطيبت ابني لوحدنا 
معتز... ههههه حاضر 
مديحه... يلا خد خديجه وروحوا اعملولنا حاجه نشربها حلوه 
معتز... حاضر 
خديجه ونجمه بصي لبعض بستغراب وقلق 
مديحه... اقعدي 
نجمه.. حاضر 
مديحه... بت انتي بصي انا معنديش غير ابني معتز وبصراحه مش عايزه يتجوز واحدها من الشارع شبهك انا ابني يتجوز ملكه جمال مش واحدها منعرفش اهله فين ولا هي بنت حرام ولا حلال وكانوا اهلها محترمين ولا حرمين 
خديجه كانت جي تسال مديحه تشرب اي وسمعت كدا وبتبص لاقي نجمه قاعدها تعيط 
خديجه بعصبيه... اهل نجمه كانوا ناس محترمه وهي محترمه وبنت حلال وكويسه جدا يعني مش زيك وليه طماعه ومش كويسه وكل يوم بتسهر للفجر بر البيت وياعلم بتسهر فين ومع مين 
معتز بصوت عالي... خديجه اطلعي بر بيتي 
نجمه... متخافش يامعتز بيه انا وهي طالعين بس خد خاتمك اهو عشان انا مستحيل اوفق علي واحد امه بتكلمني بالطريقه دي 
معتز... تمام اذا كان كدا ماشي بس تدفعي الفلوس اللي عليكي ولا تتحبسي 
نجمه بخوف.. اتحبس 
معتز بضحكه كلها مكر... اه تتحبسي امال اسيبك كدا تاخدي فلوسي انا كنت ساكت عليهم عشان هتكوني مراتي 
نجمه... بس انا مخدتش منك فلوس 
معتز... لا والله بطلي كدب 
نجمه... حسبي الله ونعم الوكيل فيك ياشيخ وبص اعمل اللي انت عايزه اصلا مبقتش فارقه معايا حاجه يلا ياخديجه وخدت خديجه ومشت 
مديحه... ههههه قدرنا نضحك عليها المهم ال2مليون بالنص 
معتز... ههههه اكيد ياغالي واخير خلصت منها عشان زهقت منها وانا اصلا كنت با بتزازها عشان كان لي غرض منها بس مدام مش جي سكه خلاص 
مديحه... ههههه عامله قدامك الشريفه الطاهره 
معتز.... فكك بقا يلا انا طالع 
مديحه... ماشي 
معتز طالع من الباب بيبص لاقي صقر واسد واقفين 
معتز بتوتر.... صقر واسد 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
وقفنا البارت اللي فات لم معتز كان بيكلم امه وخلص وجه طالع بيفتح الباب لاقي صقر واسد واقفين فخاف احسن ميكونوا سمعو حاجه 
معتز بتوتر... اسد وصقر 
اسد... انت كنت منتظر حد ولا اي مالك
صقر بمكر... هو انت متوتر ليه كدا هو في حاجه 
معتز... حاجه حاجه اي عادي بس صدفه غريبه انكم جاين عندنا النهارده 
اسد... ولا غريبه ولا حاجه بس امي قالت ان مرات خالتي تعبانه شوي قولنا نيجي نشوفها 
معتز... اممم تمام اتفضلوا 
صقر... هههه اخير افتكرت تقولنا اتفضلوا ياجدع 
معتز... معلش نسيت اتفضلوا 
خديجه... نجمه هتعملي اي دلوقتي 
نجمه... عادي يعمل اللي يعملوا مبقتش فارقه معايا وقعدت علي  البحر 
خديجه... مبقتش فارقه كيف انتي اتجننتي صح مستقبلك هيضيع لو راح واتهمك بالنصب 
نجمه بعياط... يعمل اللي يعملوا تعبت ياخديجه تعبتتت عارفه انا كل دقيقه بدعي اني اموت عشان الحياه جاي عليا اوووي وكل ما بحس انها هتتعدل ترجع تصعبها عليا اوووي ومحدش بيحبني كله بيكرهني 
خديجه... انتي بتقولي اي انا بحبك ومعاكي اهو 
نجمه... مافيش حد بيحبني غيرك انتي وباباكي ومامتك وبس والباقي مش بيحبوني طيب انا عملت اي في الدنيا عشان تعمل فيا كدا وكل محب حد يبعد عني والدنيا تعاقبني عليه وتبعتلي ناس مش كويسه عملت اييي قوليييي 
خديجه خدتها في حضنها وبتعيط معاها... اهدي كدا انتي اليومين دول بداتي تكفري ليه كدا كل حاجه والله هتتعدل وتفرحي قريب وربنا هيجبر بخاطرك اهدي كدا واللي بتحبيه بيحبك والله 
نجمه... بيحبني وسابني وبقا بيكرهني ده حتي مش طايق يشوف وشي صح 
خديجه... قصدك علي مين 
نجمه... صقر انا شوفت رسالته اللي انتي خبتيها عليا من يومين 
خديجه... والله غصب عني عشان مش عايزاكي تقعي في مشاكل 
نجمه... هو في مشاكل اكتر من كدا يلا مبقتش فارقه يلا نرجع المغرب قرب ياذن 
خديجه... ماشي يلا 
اسد... صقر هنعمل اي دلوقتي 
صقر ... وديني لهوري ايام اخلي يتمنا الموت فيها عشان قرب نحيتها ونزل دمعه منها 
اسد... صقر استهدا بالله كدا وفكر بعقل الاول وسيبك من قلبك 
صقر بتفكير... قلبي وامشي وره انا مشيت ورها مرتين وتعبني معا فهبطل امشي وره عشان متعبش زياده المهم مش ناوي تروح تعترف ليها بحبك ولا هتفضل كدا وغمزلوا 
اسد بتوتر... ها هي مين دي وحب اي انا مش بحب حد 
صقر... ياض عليا دانا اخوك واللي مربيك يلا روح متعملش زي ويعدي الاوان وتندم بعدها 
اسد... بس انا مش بحب حد 
صقر  ... اسد قولتلك انا اخوك وانا اللي مربيك يعني عارفك كويس خديجه بنت كويس والله وهي دي اللي هتصومك رمضان في رجب مش عارف كيف بس والله لتظبطك 
اسد وهو بيعدل اللياقه بتاعت القميص... مش انا اللي واحدها تظبطني انا جامد يلا 
صقر... هههه واضح واضح بامره ما كل متشوفها تتوتر وتكون زي الكتكوت 
اسد... يخربيتك دانت مركز بقا 
صقر... هههه دانا صقر يلا اسيبك واروح عند امي صح انت عرفت حد في البيت اني لاقيتها 
اسد بتوتر... حد هنا لا 
صقر... اسد 
اسد... بصراحه عرفت داده زينب وحكتلي علي كل حاجه حصلت زمان عشان هي كانت عارفه الحقيقه 
صقر بعصبيه... بقا زينب كانت عارفه ومقلتليش اممم ماشي 
اسد... صقر سامحهم 
صقر... مش هقدر عشان دايما بسامحهم يلا اسيبك دلوقتي ونشوف ربنا هيعمل اي بعدين  
اسد... تمام باخوي يلا اروح انت 
صقر... اشطااا سلام 
خديجه... نجمه نجمه هي حور جي معانا بكرا صح 
نجمه... اه مهي بتيجي معانا دايما اي الجديد 
خديجه... لا عادي بس نفسي افهم بتحب تقعد مع الست الكبيره اللي هناك علطول ليه 
نجمه... ههههه وانتي اي غايظك يلا بس ننام عشان نصحا بدري نروح 
خديجه... اشطااا يلا 
فاطمه... حبيبي حمدالله علي السلامه 
صقر وهو بيبوس ايدها وراسها الله يسلمك ياروحي اي مصحيكي لحد دلوقتي دانا قولت اكيد نامت 
فاطمه... ههههه انام كيف وانت لسه بر و حتي مطمنتش عليك 
صقر... تسلميلي يلا طيب ننام شوي عشان تعبان اووي 
فاطمه.. يلا ياروحي 
تاني يوم 
نجمه وخديجه نايمين والباب عمال يخبط 
خديجه... نجمه قومي شوفي مين 
نجمه... يوه قومي انتي انا عايزه انام 
خديجه... وانا مالي قومي انتي يلا بقا 
نجمه... يوه حاضر وقامت فتحت الباب 
_ اخيرررر دانتو باردين 
نجمه.... حور حبيبتي حمدالله علي السلامه
حور... الله يسلمك ياروحي اي يعني نايمين لحد دلوقتي 
نجمه... لسه بدري هي الساعه كام 
حور... الساعه تسع 
نجمه... يلهوووي وجرت علي الحمام انا هاخد دش عقبال متصحي الغيبوبه التاني 
حور... ههههه حاضر روحي 
حور... خديجه قومي الساعه تسع 
خديجه بخضه... يالهوووي تسع وقامت بسرعه وجرت علي الحمام 
حور.... نجمه في الحمام يالهبله استني 
خديجه... يوه وجرت تطلع لبس 
ونجمه خلصت ولبست وخديجه 
حور... ها يلا بقا عشان اخرن النهارده 
نجمه... اشطااا يلا 
صقر... هم اخرو ليه كدا مش قولتي بيجي الساعه تسع 
فاطمه بقلق...مش عارفه والله يابني الساعه عشره ونص ولسه مجوش انا خايفه احسن يكون في حاجه 
صقر... ان شاء الله خير المهم انا هدخل اجيب حاجه من جو وجي 
فاطمه... ماشي روح 
فاطمه قاعدها وبتبص لاقي اللي حط ايدو علي عيونها 
فاطمه.... حوري 
حور_هههه صح 
صقر طلع واول مشافها انتي
وقفنا البارت اللي فات لم حور راحت عند فاطمه وصقر شافها ونصدم 
صقر بصدمه... انتي بتعملي اي هنا وبص لفاطمه بتسال وحيره 
حور... صقر في مهي مامتي زي ما مامتك 
صقر ... يعني انتي كنتي بتعرفي انها عايشه ومقولتليش 
حور... انا لسه عارفه من كام يوم من حوريتك بس كنت ناوين نعملها مفاجأة ليك بس خلاص انت عرفت 
صقر بحيره وتوتر.... حو حوريتي طيب هي فين 
حور... بتجيب الطلبات وجي من بر يلا اخرتي ليه كدا 
_جي اهو يامفتريه 
صقر بيبص علي الباب وواقف متوتر ومنتظر تدخل عليه ويشوفها وبتبص لاقي حد دخل عليه وشايل طلبات والطرحه علي وشها مش شايف وشها 
_يازفته انتي تعالي حتي شيلي الطرحه من علي وشي عشان شكلي هقع ومش شايفه حاجه 
صقر بتوتر وصدمه... نج.. نجمه! 
نجمه سمعت صوت صقر وقفت مكانها ونزلت اللي في ايدها علي الارض وشالت الطرحه 
نجمه بصدمه... صقر انت بتعمل اي هنا؟! 
صقر.... انتي حوريتي!! 
خديجه وهي داخله من الباب... نجمه انتي اخرتي ليه كدا ومطلعتيش تاني وبتبص لقت صقر انصدمت وقفت ساكته! 
صقر بنرفزه وعصبيه... انطقييي انتي حوريتي!! 
فاطمه... صقر في اي اه هي حوريتك مالك!! 
صقر بنرفزه... لم انتي هي مقولتليش ليه انطقي وقرب منها! 
نجمه واقفه وباصه في الارض ومش بتتكلم 
صقر مسكها من كتفها وبيهزها وبعصبيه... باصه في الارض ليه متتكلمي ساكته ليه لم انتي عارفه مقولتليش ليه ان انتي هي وانتي عارفه ان روحي فيكي وعارفه اني بدور عليكي ومستنيكي من زمان!! 
نجمه بصوت عالي... نقولتش عشان حضرتك مش صقر بتاع زمان مش صقر اللي حبيته زمان صقر اللي كان قلبه ابيض وبيحب كل الناس وبيخاف علي مشاعر اي حد صقر اللي حبني مش صقر اللي كل يوم في حضن واحدها شكل ها انطق كنت عايزني اقولك ان انا حوريتك وانت بالطريقه دي وخد هنا انت بتقول مستنيني صح!! 
صقر... اه مستنيكي ودورت عليكي كتير! 
نجمه بعياط... دورت فين وانا علطول جنبك دورت فين وانا مسبتكش ثانيه دورت فين وانت كل يوم مع واحدها دورت فين وانت كنت بتخطب دورت فين وانت حبيبت واحدها اسمها نجمه ونسيت حد اسمه حوريتك دورت فين وانت زمان كنت بتقولي انا بعرفك من وسط مليون بنت وانا كنت قدامك وحدي ومعرفتنيش بصوت عالي انطق ياصقر دورت فين!؟ 
فاطمه... نجمه اهدي كدا! 
نجمه بتتريقه... هههه اهدا حاضر اهدا وهو يزعق ليا وكل ميشوفني يزعقلي ويكسرني عارف ياصقر انا لم ناويت ارجعلك بعد كل اللي عملتوا ناويت ارجع باسم جديد نجمه عشان تحبني واقدر اغيرك عشان مكنتش عايزه ارجعلك واعيش معاك علي اني حوريتك وانت بالنظام ده بس اللي بيتعود علي حاجه مش بيغيرها!! 
صقر بيأس... مهو انتي سيبتيني انتي وهي كنتو عايزيني ابقا عامل كيف ها عايزاني ابقا عايش حياتي وطبيعي وقلبي ابيض وسطت ناس عامله زي الوحوش بتاكل في بعض 
نجمه وهي بتصقف... لا برافو دايما لازم تطلعي غلطك علي غيرك بس عارف ياصقر انا عشان اريحك هبعد خالص عنك عشان مبقتش عايزه اعيش مع واحد زيك واحد قلبه بقا كله حقد واحد بقا جبار واحد بقا خاين واحد بقا زباله ومعندهوش حتي ضمير!! 
صقر سمع كدا راح ضربها بالكف علي وشها 
صقر بعصبيه.... انا مسمحلكيش تقولي عليا كدا 
نجمه بصتلوا وعينها مليانه دموعه وسابته وجرت علي بر 
خديجه وحور بصي لصقر وطلعوا يجرو وره نجمه 
فاطمه بحزن... اي اللي انت عملتوا ده بقا هي دي اللي مستنيها بفرحه انك تشوفها هي دي اللي بتحبها هي دي اللي كنت بدور عليها ياصقر 
صقر بصلها ومن غير كلام سابها ومشي 
فاطمه قعدت علي الكرسي وبعياط... يارب استرها يارب 
صقر طلع ركب العربيه وشغلها ومشي 
خديجه بصوت عالي... نججججممههههههه حاسبييييي 
صقر سايق العربي بسرعه كبيره وبيبص لاقي تلفونه بيرن مردش بيبص لاقي عمال يرن بيبص لاقي فاطمه امه اللي بترن 
صقر وهو سايق بسرعههه كبيره... نعم في اي تاني سيبيني دلوقتي مش عايز اكلم حد 
فاطمه بعياط.... صقر الحق نجمه بتموت 
صقر سمع كدا ووقف العربيه والتلفون وقع من ايدو!!! 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
وقفنا البارت اللي فات لم فاطمه اتصلت ب صقر واخبرته انه يلحق نجمه بتموت وصقر سمع كدا والتلفون وقع من ايدو من الصدمه 
فاطمه... صقر صقر انت رحت فين ومش بترد 
صقر شغل العربي ورجع بسرعه علي الدار عند فاطمه
♕خديجه واقفه هي وحور قدام باب اوضه العمليات عملين يعيطوا ويدعوا لنجمه واول 
خديجه بعياط وخوف... حور هي نج.. نجمه ممكن يحصلها حاجه 
حور وهي بـ طبطب علي كتف خديجه وطمنها... ان شاء الله خير وربنا مستحيل يحرمنا منها وخدتها في حضنها وقعدو يعيطوا 
صقر وصل ونزل من العربي جري وراح عند فاطمه 
صقر بلهفه وخوف... هي فين نجمه فين 
فاطمه بعياط... في المستشفي 
صقر سمع كدا طلع جري علي المستشفي من غير ميتكلم 
خديجه... هم اخرو ليه كدا جوا استرها يارب والنبي يارب قومها بالسلامه 
خديجه لسه بتتكلم وتدعي بتبص لاقي ممرضه طالعه تجري من اوضه العمليات خافت وجرت تسالها 
خديجه... نجمه كويسه صح قولي والنبي 
الممرضه بصتلها وسابتها وجرت من غير متتكلم 
حور بعياط... هي مش بترد ليه 
خديجه بعياط... معرفش يارب استرها 
صقر وصل المستشفي وفضل يدور علي نجمه وبيبص لاقي خديجه وحور واقفين طلع يجري عليهم
صقر بخوف... هي.. فين نجمه! 
خديجه بعياط وبنظره كلها لوم.... حسبي الله ونعم الوكيل فيك عشان هي دلوقتي في اوضه العمليات بسببك انت عارف لو حصلها حاجه مش هسامحك ابدا ياصقر 
حور... اهدي ياخديجه وهي هتقوم بالسلامه ان شاء الله 
صقر بحزن... معرفتوش اي حاجه عنها 
حور... في ممرضه طلعت تجري من دقيقه ومردتش ترد علينا ولا تقول اي بص اهي جي 
صقر جري عليها وبلهفه خوف... ها طمنيني هي عامله اي 
الممرضه سابته ومتكلمتش صقر جري مسكها من دراعها وبعصبيه وصوت عالي... انا بسالك هي عامله اي ردي انطقي
الممرضه بخوف من طريقه صقر...حالتها خطر جدا فياريت تدعولها كتير عشان هي محتاجه دعواتكم دي اووي وسابته ودخلت العمليات صقر سمع كدا وكان هيقع علي الارض من الصدمه بس حور جرت سندته  
حور بعياط... صقر اسند ارجوك 
صقر بصلها بنظره كلها حزن وتانيب ضمير... انا السبب في حالتها دي صح 
حور بعياط وحزن علي حاله اخوها ونجمه... ده قدر ربنا محدش ليه دخل 
صقر بصلها وسابها وطلع يجري علي مصليت الجامع وصلي وهو سجد وبيصلي وبيدعي لنجمه.. يارب ارجوك خد حياتي انا بس هي لا خد اللي عايزه مني بس سيبهالي والله مقدرش اعيش من غيرها يعني كل مترجعهالي واقرب منها وافرح كام يوم تاخدها تاني مني طيب بص انا هبعد عنها خالص لو انت مش عايزني جنبها بس سيبهالي تعيش صدقني مش هقدر اعيش وهي مش موجوده هي روحي كل ارجوك يارب وعمال يعيط وهو ساجد وخلص صلي وسلم 
كان في واحد كبير كان قاعد وسمع عياطه ودعاء قام قعد جنبه وحط ايدو علي كتف صقر... ربنا لازم يختبر حبنا في قلوب الاخرين ويظهر الحب ده قوي ولا ضعيف يابني وانت حبك قووي ومحدش هيقدر ينهي وربنا مستحيل ينهي الحب ده اطمن هي هتكون بخير بس انت متضعفش وادعيلها هو انت بتحبها اووي كدا 
صقر بعياط... كلمه حب دي قليله انا حياتي معاها عمري عارف انا من 10سنين مصلتش غير النهارده بسببها هي عارف يعني اي حد يصلي وهو مصلاش بسبب حد عارف انا روحي بترجعلي لم بشوفها قدامي كانت فاكره اني مش عارفها بس كنت كل مقرب منها احس بيها بس كنت منتظر هي تيجي وتقولي الحقيقه هي الواحيدها اللي عمري متمنيت اكمل حياتي غير معاها وهي الواحيدها اللي عايزها تلازمني حتي في الجنه 
_االراجل العجوز بفرحه من كلامه وببتسامه بسيطه وهو بيحط ايدو علي كتف صقر... ربنا مستحيل يفرقكم روح انتظرها ومتخافش 
صقر بفرحه... بجد شكرا ليك بجد ارتاحت شوي لم اطمنت معاك بعد اذنك وسابه وطلع يجري عند نجمه 
صقر وصل عند نجمه لاقي حور وخديجه عملين يعيطوا ويصوته قلبه انقبض وسرعته في المشي بقت بطي وكان ماشي وخايف ودقات قلبه بدات تزيد وحاسس انها هتقف 
صقر بخوف... حو.. حور نج. نجمه كويسه صح 
حور... نجمه سابتنا خالص  
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
وقفنا البارت اللي فات لم صقر خلص كلام مع الراجل العجز وطلع يجري علي نجمه وبص لاقي خديجه وحور بيعيطوا ويصوته 
صقر وهو قلبه مقبوض وخايف... حو.. حور في اي نجم.. نجمه كويسه صح 
حور بعياط... نجمه خلاص سابتنا ومشت ياصقر خلاص مشت 
صقر سمع كدا وفضل يرجع لوره لحد موقع وقع علي الارض قاعد علي الارض 
حور قربت منه وخدته في حضنها... حبيبي صقر اصبر واهد 
صقر بعياط وزعيق.... نجمههههههه بتسيبيني ليه ارجوك ارجعي والله مقدرش اعيش من غيرك وقام من علي الارض وجري علي اوضه العمليات 
الدكتور... ياستاذ اطلع بر مينفعش كدا وشاور للممرضه تطلعوا 
الممرضه قربت من صقر... ياستاذ لو سمحت اطلع بر لحد منشيل الاجهزه من عليها ونطلعها 
صقر بزعيق ونرفزه... محدش يشيل حاجه من عليها هي لسه عايشه وزاح الممرضه وقرب من نجمه وراح مسح دموعه 
صقر...نجمه حبيبتي قومي والله مش هزعلك تاني وايدي اللي اترفعت عليكي دي هقط&&عها بس قومي عشان خاطر صقر حبيبك عارفه هم كلهم فاكرين انك موتي بس انا قلبي بيقولي لا انتي لسه عايشه عشان حياتي وحياتك مرتبطه ببعض يعني لو حياتك انتهت فانا حياتي تنتهي وانا لسه عايش فانتي عايشه يلا قومي بقا عشان نروح البيت واه صح انا هتجوزك ونعمل فرح كبيررر جدا بس هخط&فك من وسط المعزيم ونسافر نعمل مكان حلو انتي بتحبيه وبعدها نروح نعمل عمره يلا قومي انتي مش بتردي عليا ليه ومسك كتفها وبيهز فيها 
صقر بعصبيه... انا قولتلك قومي يلا لو مسمعتيش الكلام انا هضربك تاني نجمه قومي بقا ليه عايزه تخليني اضعف انا قوتي هي انتي نجمهههههه قومميييي 
الدكتور قرب منه ومسكه وبدا يبعدو
الدكتور... يصقر باشاا مينفعش كدا هي خلاص ما.. 
صقر ضربه وزاحه علي الارض وبغضب... اياك تكملها هي هتقوم وتروح معايا بس هي بتمثل عليا من وهي صغيره بتحب التمثيل وبتحب تقلقني عليها عشان تشوف معزتها عندي صح يانجمه قومي بقا وبيبص لاقي الجاهز اللي بيعملوا بيه صدمات لنبضات القلب ومسكه وبقا يعمل لنجمه 
الدكتور والممرضين جرو علي خدوه منه 
الدكتور... يابني والله عملنا كل حاجه مافيش فايدها 
صقر بصوت عالي من جوه قلبه.... لااااا نجمههههه قومي وبدا يهز فيها 
حور راحت حضنته وهو قاعد جنب نجمه وماسك ايدها... ارجوك اهد ارجوك 
صقر عمال يعيط علي نجمه 
الدكتور... ممكن لو سمحتي تاخدي وتطلعي بر 
حور.. حاضر صقر حبيبي تعال نطلع بر 
صقر بانهيار... لا مش هطلع واسيبها وحدها  ومسك ايدها 
حور... ارجوك لو بتحبها تعال نستناها بر وحيات نجمه عندك
حور مسكت ايد صقر وبتحاول تفك ايدو من ايد نجمه وصقر لسه هسيب ايد نجمه بيبص لاقها حركت صباعها 
صقر بفزع... نجمه حركت ايدها 
حور... حركت ايدها كيف انت بيتهيقلك 
صقر... والله حركتها بصي كمان حور بتبص لاقي نجمه بتحرك ايدها 
حور بفرح... يادكتور نجمه عايشه حركت ايدها انا كمان شوفتها الدكتور قرب من نجمه وبدا يتاكدا 
الدكتور بستغراب... كيف ده بسم الله دي معجزه 
صقر ماسك ايد نجمه بيبوسها... حبيبتي قومي 
نجمه وهي بتفتح عينها... صقر صقر وغمضت عينها تاني 
صقر... قلب صقر انا جنبك اهو 
الدكتور... طيب ممكن تطلعوا بر افحصها وبعدها وانقلها اوضه تاني وابقا شوفوها ياريت ياصقر باشاا تسمع الكلام 
صقر بفرحه... حاضر حاضر وطلع هو وحور بر الاوضه لاقي خديجه قاعدها بتعيط 
حور قربت من خديجه... بتعيطي ليه نجمه صحت تاني 
خديجه بعدم تصديق واستغراب... بجد احلفي 
حور... والله نجمه صحت تاني وحضنه بعض وفرحه وصقر رن علي فاطمه عشان يعرفها 
بعد شوي نجمه نقلها اوضه تانيه خاصه بيها صقر دخلها لوحدو وقعد جنبها 
صقر... بوعدك اني هفضل جنبك ومستحيل ازعلك او انزل دمعه من عيونك تاني سمحيني علي كل اللي عملتوا والله كان غصب عني 
نجمه وهي بتفوق وتفتح عينها وبصوت واطي... صقر 
صقر... قلب وحيات صقر 
نجمه.. انا فين 
صقر... انتي في المستشفي متخافيش اطمني انا جنبك 
فاطمه فتح الباب ودخلت... ها نجمه فاقت 
صقر بفرحه... اه فاقت 
فاطمه وحور وخديجه واسد دخلوا 
فاطمه قعدت جنب نجمه علي الكرسي... حمدالله علي السلامه ياروحي 
نجمه قامت عشان تقعد... اه 
صقر بخضه اي تعبك اي اي واجعك 
نجمه... مافيش حاجه اهد 
صقر... طيب ارتاحي طيب وساعدها ترقد تاني 
اسد... يلا قومي بقا عشان اخطب منك حد كدا كدا وغمزلها 
صقر... ههههه هو ده وقته بروح امك 
اسد... اتلم انا مجتش جنبك انا بكلم مرات اخوي انت مالك 
صقر ونجمه بصي لبعض ونجمه خدوده احمرت 
صقر بهزار... اديك حمرت خدود مرات اخوك اهو عاجبك كدا 
نجمه ضربته بايدها في كتفه والكل ضحك 
صقر... اه دراعي 
نجمه... اتلم
نجمه بمكر وهي بتبص لـ خديجه طيب وانت طالب ايد مين مني يااسد باشاا 
اسد بهزار... ايد واحدها مطلع عيني وعين اللي جابوني بس هطلع عينها انا واخد حقي بس استني عليا 
خديجه بفزعه... تطلع عين مين ياعثل انت 
اسد بضحكه مكتومه... هو حد جه جنبك ياستاذه انتي 
خديجه خدت بالها... ها انا هروح اشرب وجت تطلع مسك ايدها 
اسد... بحبك تتجوزيني 
خديجه وشها احمر وتكسفت
صقر... ههههه السكوت علامه الرضاء عشان البنات دول مينفعش معاهم الراحه 
نجمه بتبصلوا بحنب عينها... اتلم قولت عشان حسابك بعدين 
صقر  .. بعدين اي مافيش حاجه بعدين انا قدام الكل اهو بتاسفلك علي اي حاجه حصلت مني وحقك عليا واللي تقولي انا عملوا وطلع خاتم من ايدو وشال الكرسي علي جنب وقعد علي ركبته 
صقر... تقبلي تتجوزيني 
نجمه بصته وسكتت 
حور وخديجه وفاطمه واسد بصوت واحد... وافقي يلا 
نجمه وصقر بصي ليهم وبعدين رجه بصي لبعض تاني 
نجمه برفع حاجب هي انا لو رفضت هيحصل حاجه 
صقر بمكر... لا عادي خالص هيحصل اي غير اني اخط*فك واتجوزك واعذ*بك زي الروايات وانتي كمان نفسك في كدا صح ولا غلط 
نجمه برفع حاجب... لا والله متقدرش تعمل حاجه اصلا 
صقر.. مدام الحاجه بتتعلق بحياتي اعمل عادي 
نجمه... طيب مش موافقه ياصقر ووريني هتعمل اي 
صقر.. وانا مش باخد رايك يطفلتي وراح مسك ايدها غصب ولبسها الدبله 
نجمه... اخلع الدبله 
صقر... بحبك 
نجمه... وانا بكرهك 
صقر... بحبك 
نجمه... وانا بكرهك 
صقر قرب منها اوي ونفسهم بقا قبل بعض 
صقر... بعشقككك
نجمه... بحبك وبموت فيك وحضنته 
صقر حضنها جامد... وانا بعشقكك وبدمنك ياحيات صقر

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-